افغانستان

سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی: طالبان روابط خود را با سایر گروه‌های تروریستی قطع نکرده‌اند.

احمدضیا سراج، سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید که گروه طالبان هنوز روابط خود را با هیچ گروه تروریستی دیگر قطع نکرده است.

آقای سراج که امروز «سه‌شنبه، ۲۵ سنبله» در نشست عمومی مجلس سنای کشور صحبت می‌کرد، گفت که براساس معلومات و شواهد ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان، گروه طالبان «کمافی‌السابق» با سایر گروه‌های تروریستی روابط دارد.

او در ادامه با اشاره به برگشت جنگ‌جویان آزاد‌شده‌ی این گروه از زندان‌های دولتی افزود که تعدادی از این جنگ‌جویان دوباره به میدان جنگ برگشته‌اند و در مقابل نیروهای امنیتی و دفاعی افغان می‌جنگند.

از سویی هم، سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی گفت که از آغاز سال روان تاکنون حدود ده‌هزار حمله‌ی خورد و بزرگ «دشمنان مردم افغانستان» و عمدتا طالبان دفع شده و پلان‌های آنان نیز به خاطر سقوط تعدادی از ولایات کشور خنثا شده است.

او همچنان در بخشی از صحبت‌هایش بااشاره به شکست گروه داعش تأکید کرد که مراکز اصلی سوق و اداره‌ی این گروه در ولایت ننگرهار منهدم شده است، ولی هنوزهم تعدادی از گروپ‌های کوچک این گروه دست به حملات چریکی می‌زنند. او اما تأکید کرد که تلاش‌ها برای از بین بردن آن‌ها نیز جریان دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا