افغانستانخبر برتر

حامد کرزی از موضع عبدالله برای تشکیل شورای عالی مصالحه ملی اعلام حمایت کرد.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین اعلام کرد که از تصمیم عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی مبنی بر انتخاب اعضای این شورا در مشورت با رهبران سیاسی، رییسان هر دو مجلس، بزرگان قومی، عالمان دین، جامعه مدنی و نخبه‌گان کشور استقبال می‌کند.

در خبرنامه دفتر حامد کرزی که روز سه‌شنبه، یازدهم سنبله نشر شد، آمده است که مشورت‌های فراگیر با تمام اقشار جامعه منتج به ایجاد یک شورای همه‌شمول و معتبر ملی خواهد شد.

به گفته حامد کرزی، در این صورت تصامیم این شورا برای تمام مردم افغانستان قابل قبول خواهد بود.

حامد کرزی از اعضای گروه میانجی است که زمینه امضای توافق‌نامه سیاسی را بین محمداشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی فراهم کرد.

محمداشرف غنی در هشتم سنبله با صدور فرمانی ۴۶ نفر را به عنوان اعضا و هیأت رهبری شورای عالی مصالحه ملی معرفی کرد.

عبدالله عبدلله در دهم سنبله به این فرمان واکنش نشان داد و اعلام کرد که ایجاد شورای عالی مصالحه ملی از صلاحیت‌های رییس این شورا است و ایجاب فرمان ریاست جمهوری را نمی‌کند.

عبدالله عبدالله گفته است که ترکیب شورای عالی مصالحه ملی باید جامع، ملی و همه‌شمول باشد و در این راستا مشورت‌ها با رهبران و جریان‌های مختلف سیاسی – مدنی از قبل آغاز شده و در حال نهایی‌شدن است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا