افغانستان

در دو انفجار، ۳ تن در هرات و بادغیس کشته شدند.

مقام‌های محلی هرات تأیید می‌کنند که یک «ساتنمن» و یک سرباز پولیس در پی گلوله‌باری افراد تفنگ‌دار در ولسوالی «انجیل» این ولایت جان باخته‌اند. عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی فرماندهی پولیس هرات، می‌گوید این رویداد حوالی ساعت پنج عصر روز «سه‌شنبه، ۲۵ سنبله»، در روستای «توبریان» روی داده است.

از سوی دیگر، به دنبال انفجار یک موترسایکل بمب‌گذاری شده در شهر قلعه نو، مرکز ولایت بادغیس، یک غیرنظامی کشته شده است و دو تن دیگر زخم برداشته‌اند. تحصیل حیدری، سخنگوی فرماندهی پولیس بادغیس، این رویداد را تأیید می‌کند.

مقام‌های صحی ولایت بادغیس می‌گویند جسد قربانی و زخمیان این رویداد برای درمان به شفاخانه ولایتی بادغیس انتقال یافته است. تا کنون فرد یا گروهی مسوولیت این رویداد را بر دوش نگرفته است. روز گذشته نیز یک بزرگ قومی به همراه چهار همراهش در ولسوالی «آب‌کمری» بادغیس تیرباران و کشته شد.

در حالی که با آغاز گفت‌وگوهای صلح مردم منتظر برقراری آتش‌بس‌اند، خشونت‌ها در بخش‌های گوناگون کشور، به ویژه در ولایت‌های غربی افزایش یافته است. طی روزهای اخیر ولسوالی‌های «گلران، شیندند و زاول» هرات گواه رویدادهای امنیتی بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا