افغانستان

وزارت داخله: در ۶ ماه گذشته ۳۵۰۰ غیرنظامی در حملات طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله روز «سه‌شنبه، ۱ میزان» در یک نشست خبری در کابل گفت که از اول ماه حمل تا ۳۰ ماه سنبله‌ی سال جاری خورشیدی طالبان نزدیک به هفت‌هزار تحرکات نظامی و حملات تهاجمی داشته‌اند که در نتیجه‌ی آن تلفات سنگین به غیرنظامیان وارد شده است.

آقای آرین همچنان گفت که تحرکات و حملات طالبان که در نتیجه‌ی آن به غیرنظامیان تلفات وارد می‌شود، جنایت جنگی و جنایت علیه مردم افغانستان است.

از سوی هم، او گفت که در جریان شش ماه گذشته نزدیک به یک‌هزار و ۱۴۰ ماین طالبان انفجار کرده که یکی از عوامل بزرگ تلفات غیرنظامیان همین مورد بوده است.

سخن‌گوی وزارت داخله گفت که در شش ماه گذشته نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نیز در حالت دفاع فعال از مردم و خاک کشور دفاع کرده‌اند. به گفته‌ی آرین، در این مدت بیش از ده‌هزار کیلوگرام مواد انفجاری طالبان توسط نیروهای امنیتی کشف شده ‌است که طالبان می‌خواستند از آن در راه‌اندازی حملات تروریستی استفاده کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا