افغانستان

کار ساخت یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی با کمک چین در شهر کابل آغاز می‌شود.

وزارت شهرسازی و اراضی اعلام کرد که کار ساخت فاز اول «پروژه مساعدت چین» در آینده نزدیک آغاز می‌شود که طی آن یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی ساخته خواهد شد. این واحدها در منطقه نیله باغ دارالامان از مربوطات ناحیه ششم شهر کابل ساخته خواهد شد.

وزارت شهرسازی و اراضی اعلام کرده است که قرارداد ساخت فاز اول این پروژه روز سه‌شنبه، یکم میزان در ارگ ریاست جمهوری امضا شده است.

چین چهارسال پیش تعهد کرده بود که ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر کابل می‌سازد.

این کشور در سال ۱۳۹۵ خورشیدی ۸۰ میلیون دالر معادل ۵۰۰ میلیون یوان چنایی را نیز برای ساخت فاز نخست پروژه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی کمک کرده بود.

قرارداد ساخت فاز اول این شهرک بین وزارت شهرسازی و اراضی و شرکت تطبیق کننده MCC19 امضا شده است.

طبق این قرارداد، قرار است کار زیربناسازی و ساختمان‌سازی فاز اول این شهرک در مدت ۴۰ ماه تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شود.

طبق اعلام وزارت شهرسازی و اراضی، فاز اول این شهرک در مساحت مجموعی بیش از ۲۱ هکتار زمین در ساحه دارالامان شهر کابل به هزینه ۷۱ میلیون دالر کمک بلاعوض چین ساخته می‌شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا