افغانستان

کمیته قوانین درج نام مادر را در شناس‌نامه تأیید کرد.

کمیته قوانین افغانستان به ریاست سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری طرح تعدیل برخی از مواد قانون ثبت احوال نفوس از جمله درج نام مادر در شناس‌نامه را تأیید کرده است.

دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست‌جمهوری در اعلامیه‌ای گفته است که این طرح تعدیل روز گذشته «دوشنبه، ۱۰ سنبله» در یک جلسه‌ی فوق‌العاده کمیته قوانین تأیید شده است.

احمدجاوید رسولی، رییس اداره ملی احصاییه و معلومات در این جلسه گفته است که طرح تعدیل برخی ماده‌های این قانون به دلیل ادغام اداره ثبت احوال نفوس در تشکیل اداره ملی حصاییه و معلومات و همچنان پاسخ به درخواست فعالان زن مبنی بر درج نام مادر در تذکره تابعیت، تهیه شده است.

به نقل از اعلامیه، کمیته قوانین پس از بحث و رأی‌زنی، با اکثریت قاطع طرح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس را تأیید کرده است.

این کمپین نخستین‌بار، پنج سال پیش راه‌اندازی شده بود. در ماه سرطان سال جاری این کمپین به مجلس نمایندگان افغانستان کشانده شد. مجلس نمایندگان نیز اعلام کرد که این موضوع را بررسی می‌کند.

نماینده‌های مردم در پارلمان قبلا گفته بودند که تصمیم بررسی این موضوع را به‌خاطر احترام به خواست زنان و برای احیای هویت آن‌ها گرفته‌اند تا زنان به حقوق اجتماعی و سیاسی‌شان دست یابند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا