افغانستان

‎وزارت معارف: دانش‌آموزان مکاتب خصوصی برای ۵ ماه اول سال، تنها ۵۰ درصد ازفیس شان را پرداخت کنند.

وزارت معارف اعلام کرد که دانش‌آموزان مکاتب خصوصی برای ۵ ماه فرا گرفتن درس‌های غیرحضوری، تنها ۵۰ درصد فیس بپردازند.

این وزارت روز «پنج‌شنبه، ۲۰ سنبله» با نشر اعلامیه‌ای گفته است، مکاتب خصوصی مکلف‌اند که در صورت گرفتن فیس کامل در جریان ماه‌های حمل تا اسد سال روان، ۵۰ درصد آن را دوباره به دانش‌آموزان بازگردانند یا در ماه‌های پیش‌رو محاسبه کنند.

وزارت معارف گفته است که این اصل تنها مکاتبی را شامل است که در جریان قرنطین، درس‌های غیرحضوری، از جمله درس آنلاین و تهیه مواد درسی فزیکی و الکترونیکی را عرضه کرده‌اند و دانش‌آموزان نیز با در نظرداشت رضایت خانواده‌های‌ شان از آن بهره برده‌اند.

مسوولان در این وزارت اما می‌گویند که با توجه به آغاز درس‌های حضور از یکم سنبله، مکاتب خصوصی می‌توانند پس از این فیس‌‌شان را همانند گذشته به گونه مکمل از دانش‌آموزان بگیرند.

این وزارت هم‌چنان تصریح کرده است که با توجه به «ممد و حمایتی بودن درس‌های آنلاین»، مکاتب خصوصی مکلف‌اند که درس‌های شان را مطابق طرح و تقویم تعلیمی در یکم سنبله «از ابتدا» آغاز کنند.

وزارت معارف گفته‌ است که این تصمیم پس از مشوره با مسوولان اتحادیه مکاتب خصوصی گرفته شده است و اجرایی می‌باشد.

گفتنی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، دانش‌آموزان مکاتب خصوصی بخشی از درس‌های شان در جریان پنج ماه اول سال را به گونه غیرحضوری فرا گرفته بودند.

کابینه اما سرانجام در تصمیم گرفت که درس‌های حضوری همه صنف‌های مکاتب خصوصی و صنف‌های یازدهم و دوازدهم مکاتب دولتی در یکم سنبله آغاز شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا