افغانستانخبر برتر

فضلی: در روند توزیع شناس‌نامه‌ی الکترونیک هیچ تغییر، تعدیل و تعلیق وجود ندارد.

فضل فضلی، رییس عمومی اداره امور ریاست‌جمهوری به طرح تعدیل شناس‌نامه‌ی الکترونیک که امروز (چهارشنبه، ۷ عقرب) از سوی نمایندگان مجلس تأیید شد، واکنش نشان داده است.
آقای فضلی در یک یادداشت فیس‌بوکی نوشته است که روند توزیع شناس‌نامه‌ی الکترونیک مثل گذشته جریان دارد و متقاضیان می‌توانند از مراکز توزیع شناس‌نامه‌ی الکترونیک،‌ شناس‌نامه دریافت کنند.
او همچنان تأکید کرده است که در روند توزیع شناس‌نامه‌ی الکترونیک هیچ نوع تغییر، تعدیل و تعلیقی وجود ندارد.
امروز اعضای مجلس نمایندگان با اکثریت آرا، طرحی را تأیید کردند که در آن پیشنهاد شده است معاش و حقوق کارمندان دولتی، متقاعدین، افراد دارای معلولیت و خانواده‌ی شهدا براساس شناس‌نامه‌های سابق اجرا شود.
در این طرح آمده است که بند دوم ماده‌ی ششم قانون ثبت احوال نفوس تعدیل شود. این طرح توضیح داده است که به طرف راست شناسنامه نام، نام پدر، نام پدرکلان، محل تولد، سکونت اصلی و سکونت فعلی به زبان‌های رسمی کشور درج شود. همچنان گفته شده است که محتویات متن انگلیسی آن نیز مانند فارسی و پشتو نوشته شود.
در طرح پیشنهادی شماری از اعضای مجلس آمده است که توزیع شناس‌نامه الکترونیک الی طی مراحل تعدیل فوق متوقف شود.
براساس این طرح، نام ملیت، ملت و دین در شناس‌نامه درج نمی‌شود.
این درحالی است که روند توزیع شناس‌نامه الکترونیک در حال حاضر براساس فرمان رییس‌جمهور اشرف غنی ادامه دارد. این فرمان در ۱۳ ثور سال ۱۳۹۷ خورشیدی امضا شد.
در حال حاضر نام ملت، ملیت و دین نیز شناس‌نامه‌ی الکترونیک درج می‌‍شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا