افغانستانورزش

مسابقه بسکتبال با ویلچر دختران را در شهرمزارشریف برگزار شد.

کمیته تربیت بدنی و ریاست شهدا و معلولین ، مسابقه بسکتبال با ویلچر دختران را در شهرمزارشریف برگزار کردند.
در این مسابقات یک روزه دو تیم ویلچر دختران ولایت بلخ به مصاف هم رفتند.
مسابقه در ورزشگاه امام خمینی در شهرمزارشریف برگزار شد و ورزشکاران مسوولان محلی و فعالان مدنی و اعضای خانواده‌های دختران ورزشکار برای تماشای بازی حضور داشتند.
برگزار کننده گان، پیام اصلی این مسابقات، را به نمایش گذاشتن توانایی‌های دختران و زنان افغان و بخصوص دختران معلول و اما هدف از برگزاری مسابقات امسال را حمایت از پروسه صلح و نه گفتن به جنگ و خشونت خواندند.

بسیاری از دختران به دلایلی مانند جنگ های داخلی، انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای و درگیری های مسلحانه و مشکلات در بهداشت و درمان پاهای خود را از دست داده اند.
دختران می گویند آمده‌اند که بگویند زنان افغان حتی اگر معلول هم باشند ناتوان نیستند و می‌توانند در هر عرصه‌ای نقش خود را ایفا کنند.

در میان این دختران ویلچر سوار رابعه بیشتر از همه در تلاش است تا توپ را در اختیار داشته باشد و مقام اول را از آن خود نماید
رابعه بدلیل مشکلات بهداشت و درمان پاهای هایش از حرکت باز مانده است.
او می گوید بیشتر از ۵ سال می شود ورزش باسکتبال را روی ویلچر انجام می دهد و در آرزو روزی است که دیگر جنگ و انفجار دختران هم قطار او را معلول نسازد و صلح گمشده را پیدا نماید.

معلولان در سال‌های گذشته همواره از بی‌توجهی دولت برای رسیدگی به مشکلات شان شکایت کرده‌اند. در بعضی از ادارات دولتی و خصوصی توجهی به معلولان نشده و حتی در ساختمان‌ها هم امکاناتی برای رفت و آمد معلولان در نظر گرفته نشده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا