افغانستان

نخستین مرکز جراحی قلب ویژه کودکان افتتاح شد.

وزارت صحت عامه نخستین مرکز حراجی قلب برای کودکان را روز «سه‌شنبه،۲۹ میزان» افتتاح کرد.

در مراسم افتتاح این مرکز اعلام شد که در حال حاضر ۱۲۰ هزار کودک در کشور به بیماری سوراخ قلب مبتلا هستند. سرپرست وزارت صحت عامه در این مراسم گفت ماهانه ۱۰۰ کودک در داخل و خارج از کشور عملیات جراحی قلب را سپری می‌کنند.

نخستین مرکز جراحی قلب برای کودکان در سکتور دولتی در چهارچوپ شفاخانه صحت طفل اندراگاندی به کمک مالی ایتالیا ایجاد شده است.

طبق اعلام وزارت صحت عامه، نخستین مرکز حراجی قلب برای کودکان به گونه‌ی اساسی، معیاری و مجهز با وسایل طبی ساخته شده است.

احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه گفته است که نخستین عملیات قلبی در این مرکز هفته آینده به گونه‌ی رایگان انجام می‌شود.

به گفته او، بیمارانی که از طریق هلال احمر و دیگر جاها به این مرکز معرفی می‌شود، عملیات جراحی قلب بر آن‌ها اجرا خواهد شد.

عثمانی گفت، داکترانی که به کمک مالی ایتالیا برای آموزش به بیرون از کشور فرستاده شده بودند، در نخستین مرکز جراحی قلب برای کودکان استخدام شده‌اند.

سرپرست وزارت صحت عامه هم‌چنان بر افزایش روند خدمات قلبی در مرکز حراجی قلب برای کودکان تأکید کرد و گفت که تلاش می‌کند تا این مرکز گسترش یابد و زمینه عملیات پیچیده فراهم شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا