افغانستانخبر برترعلم

کاربر فیس بوک: «زمانی که تصویر حکمتیار را پست میگذارم، حساب فیس بوکم بسته می‌شود.»

مشکلات تخنیکی‌ ایی که بعضی اوقات به مشکلات سیاسی بزرگ تبدیل می‌شوند.

شرکت های بزرگ فیس بوک و توئیتر قوانین جدیدی را وضع کرده اند که این قوانین در بعضی کشورها مشکل ساز شده اند.

‎شرکت توییتر در بیانیه‌ای اعلام کرده است که حساب کاربرانی را که برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا آرزوی مرگ کنند تعلیق می‌کند.

در بیانیه توییتر آمده است که “مطالبی که در آن برای فردی آرزوی مرگ شود یا امید آن رود یا تمایل به مرگ، آسیب جدی جسمی یا بیماری مهلک برای فردی ابراز شود، خلاف قوانین ما است”

از طرف دیگر، قوانین فیسبوک، میان چهره‌های شناخته‌شده و افراد عادی تفاوت قائل شده است و به نظر می‌رسد تا جایی که کاربران، ترامپ را “تگ” نکنند یا “به طور هدفمند” حساب کاربری او را در معرض مطالب حاوی آرزوی مرگش قرار ندهند، فیسبوک آن را به عنوان نوعی بیان اعتراض سیاسی قلمداد خواهد کرد.

در روزهای اخیر در افغانستان نیز حساب برخی از شخصیت های سیاسی و دولتی از جمله حساب فیس بوک آقای محقق، آقای مرتضوی و تعدادی دیگر به صورت موقت مصدود شده اند.

این در حالی است که یک تن از کاربران فیس بوک افغان که نخواست نامش ذکر شود در گفتگو با خبرگزاری شاهد گفت « زمانی که تصویر حکمتیار را در صفحه فیس بوکم نشر می‌کنم حسابم موقتا بسته می‌شود و پس از ارسال مدارک به فیس بوک مجددا حسابم باز می‌شود.»

تطبیق قوانین توسط شرکت هایی مثل فیس بوک بر اساس متفاوت بودن زبان ها و الگوریتم های تحلیل معلومات بزرگ Big Data به مشکل می‌خورد و مشکل ساز می‌شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا