افغانستان

آلمان سربازان اش را از ولایت کندز خارج می‌کند.

آلمان اعلام کرده‌‌است که نیروهای این کشور از ولایت کندز بیرون خواهند شد. 

نظامیان آلمانی در افغانستان در خبرنامه‌یی که روز «سه‌شنبه ۴ قوس» نشر  کرده‌اند، گفتند که کاهش نیروها در کندز قبلاً در بهار امسال با ناتو هماهنگی شده بود.

سخن‌گوی فرماندهی عملیات مشترک آلمان می‌گوید که کاهش نیروهای آلمانی در واکنش به اعلام خروج سربازان امریکایی از افغانستان، نیست.

آلمان حدود ۱۰۰ نظامی در ولایت کندز دارد که در یک پایگاۀ بزرگ نظامیان افغان جا به‌جا اند.

هفتۀ گذشته، امریکا اعلام کرد که این کشور شمار سربازانش را در افغانستان تا نیمۀ ماه جنوری سال آینده از ۴ هزار و ۵۰۰ به ۲ هزار ۵۰۰ تن کاهش خواهد داد.

مقام‌های نظامی آلمان می‌گویند که در حدود یک هزار سرباز این کشور در مزار شریف ولایت بلخ مستقر استند و در صورت نیاز، شماری از این نیروها به کندز فرستاده خواهد شد.

این در حالی است که پس از اعلام خروج سربازان امریکایی از افغانستان، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت که خروج زودهنگام از افغانستان، روند گفت‌وگوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان را پیچیده خواهد ساخت: «برای ما بسیار مهم است که با انجام اقدامات عجولانه، آنچه را که تاکنون به آن رسیده‌ایم، به خطر بی‌اندازیم.»

او افزود که آلمان با امریکا و ناتو در تماس است و خواهند دید که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، چه عواقب بر نیروهای آلمانی و ناتو در این کشور خواهد داشت.

وزیر خارجه آلمان در ادامه بیان داشت: «ما به ویژه نگران هستیم که چه‌گونه اعلام خروج نیروهای امریکایی بر گفت‌وگوهای صلح افغانستان تأثیر خواهد گذاشت. مذاکرات به اندازه کافی پیچیده است و تاکنون کامل نشده‌است.»

پس از امریکا، آلمان دومین کشور ی است که بیشترین سرباز را در افغانستان دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا