افغانستان

اعضای کمیسیون مبارزه با فساد اداری، سوگند وفاداری یاد کردند.

اعضای کمیسیون مبارزه با فساد اداری روز یک‌شنبه، دوم قوس در مراسمی در حضور محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور در ارگ ریاست جمهوری سوگند وفاداری به قانون یاد کردند.

همایون حامد، مریم زرمتی و عبدالقیوم نظامی برای شش سال و سیدمحمد هاشمی و فرخ‌لقا برای سه سال به عنوان اعضای کمیسیون مبارزه با فساد اداری، مراسم تحلیف به‌جای آوردند.

در این مراسم که در قصر چهارچنار برگزار شده بود، محمدسرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان، فضل‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا، سید یوسف حلیم، قاضی‌القضات و رییس دادگاه عالی حضور داشته‌اند.

کمیسیون مبارزه با فساد اداری در بیست‌ودوم عقرب در فرمانی از سوی رییس جمهور غنی ایجاد شد.

براساس فرمان، تمام وزارت‌ها و اداره‌های دولتی مکلف شده‌اند که برای آغاز کار کمیسیون مبارزه با فساد اداری در زمینه تدارک و رفع نیازمندی‌های آن، همکاری همه‌جانبه کنند.

رییس جمهور غنی، ایجاد کمیسیون مبارزه با فساد اداری را برای مبارزه با فساد یک گام مهم خواند.

غنی خطاب به اعضای این کمیسیون گفت که وظیفه سپرده‌شده به آن‌ها بار سنگین است و بدون اولویت‌بندی و تصمیم‌گیری نمی‌توانند، انجام دهند.

او گفت: « اولین وظیفه‌ی‌تان اولویت‌بندی است که در چوکات جدول زمانی، کدام وظیفه را چه وقت انجام می‌دهید.»

غنی گفت که کمیسیون مبارزه با فساد اداری باید طبق قانون در یک ربع سال، اولین گزارش خود را به شورای ملی، مردم و ریاست جمهوری ارائه کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا