افغانستان

اعلامیه ریاست عمومی امنیت ملی در مورد بازداشت طراح اصلی حمله بالای پوهنتون کابل و آموزشگاه کوثر 

ریاست امنیت ملی در اعلامیه ایی نوشته است که نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی در یک عملیات هدفمند، محمد عادل به اسم های مستعار ( اسد و آرش ) فرزند محمد عارف ولدیت حاجی خیر محمد، طراح اصلی حمله بالای پوهنتون کابل و آموزشگاه کوثر دانش را از مربوطات ناحیه دوازدهم شهر کابل بازداشت نموده اند.
بر اساس اعلامیه نامبرده الی سمستر چهارم رشته شر‌عیات ادامه تحصیل داده و سپس عضویت هسته مشترک داعش و حقانی را کسب نموده است.
او در نخست با شخصی بنام محمد از سرگروپان ترور و اختطاف هسته مشترک داعش و حقانی آشنا می‌شود و سپس مشترکاً روی حملات تروریستی کار می‌کنند.
این ریاست نوشته است که نامبرده در بخش از اعترافات‌اش اظهار می‌دارد که ” مفکوره حمله بالای دانشکده حقوق را من برای محمد پیشنهاد دادم که مورد قبول وی قرار گرفت. چون ما می‌خواستیم به مراکزی حمله نمائیم که از لحاظ پوشش، خبرساز باشد و دولت زیر فشار برود”.
سپس اسامیان عادل و محمد جهت اجرایی شدن پلان شوم شان با دو مهاجم به نام های: هدایت و شخصی دیگری به اسم مستعار طارق به توافق می‌رسند و حمله بالای پوهنتون کابل را عملی می‌نمایند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا