افغانستان

شهرداری کابل برای ۶۸۰ هزار باشنده کابل با هزینه ۸ میلیون دالر شغل‌های موقت ایجاد می‌کند.

شهرداری کابل اعلام کرده است که برای ۶۸۰ هزار باشنده‌ پایتخت از طریق اجرای پروژه‌های عمرانی، بهسازی، حفاظت از محیط زیست، تقویت زیرساخت‌های شهری و ساخت بازارها در مقیاس کوچک، شغل‌های کوتاه‌مدت ایجاد می‌کند.

طبق اعلامیه‌ای که روز سه‌شنبه، چهارم قوس از سوی شهرداری کابل نشر شد، حدود هشت میلیون دالر امریکایی برای اجرای این پروژه‌ها اختصاص داده شده است که در ناحیه‌های ۲۲گانه شهر کابل اجرا می‌شود.

در اعلامیه آمده است که شهرداری کابل در هم‌آهنگی با بانک جهانی برای مدیریت بحران اقتصادی – اجتماعی ناشی از وضعیت کرونایی در پایتخت، در قالب طراحی پروژه‌های کوتاه‌مدت عمرانی، بهسازی و مراقبتی در عرصه زیربنا و تسهیلات شهری، زمینه اشتغال را برای یک کمیت قابل توجه کارگران، فراهم خواهد کرد.

طبق معلومات شهرداری، این برنامه اشتغال‌زایی به ۱۲۱ پروژه تقسیم‌ شده و در هر ناحیه شهر کابل نظر به نیاز بین دو تا شش پروژه آن اجرایی می‌شود.

شهرداری کابل می‌گوید که این پروژه‌ها طوری تعریف و اولویت‌بندی شده است که بتواند عمده‌ترین مشکلات شهری باشنده‌گان کابل را در فصل سرما مرفوع کند.

این پروژه‌ها شامل پاک‌کاری کانال‌ها، سنگ‌کاری دیوارهای استنادی و آب‌روها، بهسازی پیاده‌روها، سنگ فرش‌کاری جاده‌ها و کانکریت جاده‌ها است.

قرار است که پس از تکمیل فرآیند تدارکاتی و عقد قرارداد با شرکت‌های تطبیق‌کننده در مدت حدود چهار این پروژه‌ها عملیاتی شود.

نشستی نیز برای معلومات‌دهی از این برنامه، بین شهردار، نهادهای اجراه‌کننده برنامه اشتغال‌زایی و رییسان شوراهای وکیلان‌گذر شهر کابل برگزار شده است.

داوود سلطان‌زوی، شهردار کابل در این نشست گفته است که برای کاهش فقر تلاش می‌کند که فرصت‌های شغلی را از طریق اجرای پروژه‌های متعدد خرد و بزرگ عام‌المنفعه ایجاد کند.

به گفته او، یکی از بی‌نظمی شهر کابل موجودیت دست‌فروشان است که از فقر ناشی می‌شود. شهردار کابل تأکید کرده است که از هر راه ممکن برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌های کوچک و متوسط برای فقرزادیی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا