افغانستان

عالمان دین کویت جنگ افغانستان را ناجایز خواندند.

عالمان دین کشور کویت جنگ جاری در افغانستان را ناجایز خوانده و خواهان ختم «فوری» جنگ و برقراری صلح پایدار در افغانستان شده‌اند.

وزارت امور خارجه‌ی کشور امروز «چهارشنبه، ۲۸ عقرب» با نشر اعلامیه‌ای گفته است که آنان این خواسته را ذریعه‌ی یک مطالبه‌ی مطبوعاتی مطرح و در آن نسبت جنگ جاری با اسلام را رد کرده‌اند.

به نقل از اعلامیه، عالمان دین کویت ضمن محکومیت این جنگ گفته‌اند: «از نظر ما هیچ بهانه‌ و یا دلیل شرعی برای جنگ جاری افغانستان وجود ندارد؛ خصوصاً بعد از این که تحریک طالبان معاهده‌ی صلح را با ایالات متحده‌ی امریکا امضا کرده است.»

آنان تأکید کرده‌اند که جنگ جاری در افغنستان نباید به اسلام و جهاد نسبت داده شود.

وزارت خارجه گفته است که این عالمان دین با استناد به آیات قرآن و احادیث پیامبر اسلام خواهان ختم جنگ و برقراری آتش‌بس و صلح سرتاسری در افغانستان شده‌اند.

این وزارت ضمن استقبال از صدور این مطالبه‌ی عالمان دین کویت، از گروه طالبان خواسته است که با از دست‌کشیدن جنگ، شرایط کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس فوری را برای برقراری صلح و ثبات دایمی در افغانستان فراهم کند.

پیش از این عالمان دین کشورهای بنگلادیش، اندونیزیا و امارات متحده‌ی عربی نیز جنگ جاری در افغانستان را نامشروع خوانده بودند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا