افغانستان

عبدالله: رهایی زندانیان طالب برای برقراری آتش‌بس و کاهش خشونت بی‌فایده بوده است.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی می‌گوید که رهایی زندانیان گروه طالبان در جهت برقراری «آتش‌بس» و «کاهش خشونت» در کشور بی‌نتیجه بوده است.

آقای عبدالله این گفته‌ها را امروز «شنبه، ۲۴ عقرب» در دیدار با شماری از فعالان حقوق زن در هرات مطرح کرد. او گفت که رهایی زندانیان این گروه به هدف پایان‌دادن جنگ صورت گرفته بود، اما رهایی آنان توسط دولت افغانستان «متأسفانه نتیجه نداشته است».

او تأکید کرد: «رهایی زندانیان طالب به امید صلح بود که با آغاز مذاکره [طالبان] حاضر شوند [تا] جنگ را قطع و آتش‌بس کنند.»

آقای عبدالله همچنان در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به جریان مذاکرات بین‌الافغانی در شهر دوحه، پایتخت قطر گفت که شهروندان کشور از کُندی در این مذاکرات ناراض اند و باید این روند سرعت داده شود.

او افزوده است که در این مذاکرات پیشرفتی صورت نگرفته است.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی اطمینان داد که حقوق شهروندان کشور به‌خصوص زنان در مذاکرات با طالبان معامله نمی‌شود و افغانستان در نتیجه‌ی این مذاکره به گذشته بر نمی‌گردد. او گفت: «صلح با عزت و پایدار صلحی است که عزت تمام ممردم حفظ شود.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا