باید بدانیم

مرچ سیاه +‌ تصاویر

مرچ سیاه  (نام علمی: Piper nigrum) میوه‌های خشک شده تیره رنگ گیاه مرچ است.

گیاه مرچ بومی جنوب هند است. مرچ سیاه گیاه رونده گل دهنده‌ای از خانواده مرچ‌ سیاهیان، که برای میوه آن کشت می‌شود،

که معمولاً به صورت خشک به عنوان ادویه و چاشنی استفاده می‌شود.

مرچ گیاهی است بالارونده و دارای ریشه‌های ساقه خیز و کوتاه که میوه آن ادویه‌ای است با طعم تند و سوزنده. گیاهی دارویی – خوراکی و دارای طعمی تند.

مرچ از بوته‌ای باریک و بلند و در رنگ‌های متنوعی چون سبز، قرمز، زرد، و نارنجی به دست می‌آید و برای خوش طعم کردن غذا از آن استفاده می‌شود. دانه مرچ پس از خشک و ساییده شدن در رنگ‌های سیاه، سفید و سرخ عرضه می‌شود.

مرچ در هندوستان از دیر باز به عنوان ادویه مورد استفاده بود. تا اواخر قرون وسطی مرچ از هندوستان به اروپا و سایر نقاط جهان تجارت می‌شد. به خاطر ارزش این گونه ادویه‌ها بود که اروپایی‌ها در پی یافتن راه جدیدی به هندوستان بودند. با کشف قاره آمریکا نوع جدیدی از مرچ بومی قاره آمریکا کشف شد.
در یونان باستان از مرچ نه تنها به‌عنوان ادویه بلکه به عنوان پول و هدیه استفاده می‌شد. در قرون وسطی، سرمایه یک فرد براساس مقدار مرچ سیاه ذخیره شده وی سنجیده می‌شد. مرچ سیاه علاوه بر طعم دادن به غذا، طعم کهنگی غذا را نیز می‌گیرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا