جهانشاهد

میلیاردرهای جهان، ۱۰ ثروتمندترین افراد جهان سال ۲۰۲۰

مجله فوربز، در ارزیابی سالانه خود، اموال و دارایی‌های ثروتمندان جهان را تحت عنوان میلیاردرهای جهان (به انگلیسی: The World’s Billionaires) منتشر می‌نماید. این فهرست از سال ۱۹۸۷ تاکنون، هر ساله در ماه مارچ منتشر می‌شود، ولی از سال ۲۰۰۲ تاکنون، این فهرست و دارایی افراد درج شده در آن، به صورت روزانه محاسبه و به‌روز می‌گردد.

در طول ۲۰ سال گذشته، میلیاردر آمریکایی بیل گیتس ۱۵ بار در صدر این لیست قرار گرفته‌است. وی از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۹ به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان، شناخته می‌شد، ولی سال ۲۰۱۰ کارلوس اسلیم (مالک شرکت آمریکا موویل) در صدر این فهرست قرار گرفت و برای ۴ سال پیاپی عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص داد. در سال ۲۰۱۴ این بنیانگذار مایکروسافت بود، که پس از ۴ سال که در رتبه دوم این لیست جای داشت، بار دیگر در صدر فهرست قرار گرفت.

ولی در تاریخ ۶ مارچ ۲۰۱۸، جف بیزوس مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون، با ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی ثبت‌شده، از بیل گیتس پیشی گرفت و به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد.

فهرست ۲۰۲۰

در ۲۴مین فهرست سالانه فوربز از میلیاردرهای جهان، این فهرست شامل ۲۰۹۵ میلیاردر با ثروت خالص ۸ تریلیون دلار بود، که ۵۸ نفر و ۷۰۰ میلیارد دلار نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش داشت. این فهرست در ۱۸ مارس نهایی شد، به همین دلیل تا حدی تحت تأثیر دنیاگیری کروناویروس قرار گرفته‌است.

رتبهنامثروت خالص (دلار آمریکا)سنشهروندیمنشأ ثروت
۱ بی‌تغییرجف بیزوس$۱۱۳ میلیارد▼۵۶ ایالات متحده آمریکاآمازون
۲ بی‌تغییربیل گیتس$۹۸ میلیارد▲۶۴ ایالات متحده آمریکامایکروسافت
۳ ▲برنار آرنو و خانواده$۷۶ میلیاردبی‌تغییر۷۱ فرانسهال و ام هاش
۴ ▼وارن بافت$۶۷٫۵ میلیارد▼۸۹ ایالات متحده آمریکابرکشایر هاتاوی
۵ ▲کیت الیسون$۵۹ میلیارد▼۷۵ ایالات متحده آمریکاابرشرکت اوراکل
۶ بی‌تغییرآمانسیو اورتگا$۵۵٫۱ میلیارد▼۸۴ اسپانیاایندیتکس، زارا
۷ ▲مارک زاکربرگ$۵۴٫۷ میلیارد▼۳۵ ایالات متحده آمریکافیس‌بوک
۸ ▲جیم والتون$۵۴٫۶ میلیارد▲۷۱ ایالات متحده آمریکاوال‌مارت
۹ ▲آلیس والتون$۵۴٫۴ میلیارد▲۷۰ ایالات متحده آمریکاوالمارت
۱۰ ▲اس. رابسون والتون$۵۴٫۱ میلیارد▲۷۷ ایالات متحده آمریکاوالمارت

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا