افغانستان

پس از پخش گزارش از جرایم جنگی سربازان آسترالیایی در افغانستان، ۹ سرباز آسترالیایی خودکشی کرده‌‌اند.

روزنامۀ دیلی میل بریتانیا در یک گزارش نگاشته‌‌است که در جریان سه هفته پس از پخش گزارش از جرایم جنگی سربازان آسترالیایی در افغانستان، نُه سرباز آسترالیایی خودکشی کرده‌‌اند.

در همین حال لیندا رینولدز، وزیر دفاع استرالیا می‌گوید که از مطالعه گزارش عملکرد ارتش این کشور در افغانستان و ارتکاب جنایات جنگی از نظر فیزیکی «مریض» شده است.

 

او می‌گوید: «خواندن این گزارش بسیار ناراحت کننده بود و فکر می‌کنم خواندن آن برای هرکدام از افرادی که لباس نظامی بر تن داشته و یا دارند آزاردهنده باشد.»

خانم رینولدز همچنین تاکید کرد: «این یک ابهام جنگی نیست. بلکه اینها اتهامات مربوط به قتل آشکار و جنایات جنگی است.»

وزیر دفاع استرالیا همچنین افزود: «برای فایق آمدن با این واقعه باید با آن روبه‌رو شد، باید درباره آن صریح و شفاف بود و بر آن چیره شد. این گزارش نه بیانگر ارزش‌های جامعه ما و نه بیانگر ارزش‌های نیروهای دفاعی ماست.»

بر اساس گزارشی که ارتش استرالیا منتشر کرده است، نیروهای این کشور در افغانستان دست‌کم ۳۹ نفر را «بی‌رحمانه» و به طور غیرقانونی در این کشور کشته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا