جهانخبر برتر

پناهجوی افغان به دلیل دفاع از بریدن سر معلم فرانسوی به ۱۸ ماه زندان محکوم شد.

دادگاهی در فرانسه روز پنجشنبه یک پناهجوی افغان را به اتهام دفاع از حمله مرگبار به ساموئل پاتی، معلم فرانسوی به ۱۸ ماه زندان و منع حضور دائمی در خاک این کشور محکوم کرد.

یورونیوز گزارش کرده است که این مرد پناهجوی ۲۶ ساله پس از آنکه یک جوان ۱۸ ساله اهل چچن روز (۲۵ میزان) سر ساموئل پاتی را در حومه پاریس برید از این اقدام در شبکه های اجتماعی دفاع کرده بود. او که در یکی از مراکز اسکان پناهجویان در شهر «پوآتیه» در غرب فرانسه زندگی می کرد با انتشار تصویری از دو شمشیر خونین در شبکه اجتماعی فیسبوک بریدن سر معلم فرانسوی را موجه دانسته بود.

ساموئل پاتی چند روز قبل از آنکه کشته شود سر کلاس درس کاریکاتورهای نشریه فکاهی «شارلی ابدو» از پیامبر اسلام را نشان داده بود.

پناهجوی افغان که از سوی دادگاه «پوآتیه» مجرم شناخته شده است در شبکه اجتماعی «تیک توک» نیز ویدئویی از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه منتشر کرده بود. این ویدئو به همراه آیه ای از قرآن منتشر شده بود که در آن بر مقابله با کسانی که با «پیام الله» عناد می ورزند تاکید شده بود.

مرد ۲۶ ساله افغان در جلسه دادگاه خود گفته بود که دستورات دین اسلام را اجرا می کند اما «افراط گرا» نیست. وی در دفاع از خود گفته بود که پیام هایش را در راستای «اطلاع رسانی» منتشر کرده بود و از آنجا که زبان عربی بلد نیست معنای آیه های منتشرشده از قرآن را نمی داند.

دادگاه «پوآتیه» در نهایت او را به اتهام «دفاع از تروریسم» به ۱۸ ماه زندان و منع حضور دائمی در خاک فرانسه محکوم کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا