افغانستانخبر برتر

۲۵ سال زندان و جریمه نقدی برای مهاجران غیرقانونی افغانستان در ایران

رسانه‌های ایرانی از احتمال تصویب طرحی توسط «پارلمان/ مجلس شورای اسلامی» این کشور خبر می‌دهند که بر اساس آن، مهاجران غیرقانونی از جمله شهروندان افغانستان، ۲۵ سال زندانی و یک‌صد میلیون تومان جریمه نقدی می‌شوند.

به نقل از سایت خبری «مشرق» مجلس شورای اسلامی ایران به تازه‌گی طرحی با عنوان «ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز» را نهایی کرده و قرار است برای تصویب در پارلمان ایران به رأی گذاشته شود.

در این طرح آمده که هر شهروند خارجی که «بدون مجوز» وارد ایران شود یا در ایران اقامت و تردد داشته باشد، افزون بر اخراج از این کشور، به ۲۵ سال زندان، جریمه نقدی سنگین و «مصادره اموال» محکوم می‌شود.

بر این اساس، تصمیم‌گیری در مورد «اخراج» اتباع غیرقانونی یا «حبس و جریمه نقدی» آنان به دادگاه واگذار شده و در صورت تصویب این طرح، قاضی می‌تواند برای مهاجران غیرقانونی افغانستان حکم اخراج از ایران یا «جریمه نقدی و حبس» را صادر کند.

هم‌چنان در بخشی از طرح تازه پارلمان ایران آمده است، شهروندان ایرانی که در فراهم‌سازی محل سکونت، جابه‌جایی اتباع غیرقانونی، اقامت و رفت‌وآمد آنان نقش داشته باشند «اموال، درآمد و دارایی» ناشی از این عمل‌شان از سوی حکومت مصادره می‌گردد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا