افغانستان

اگر طالبان ادعای افغان‌بودن را دارند، در داخل خاک افغانستان مذاکره کنند.

رییس‌جمهور اشرف غنی می‌گوید که در هر جایی از افغانستان را که گروه طالبان بخواهد، دولت آماده است تا با این گروه مذاکره کند.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری در رشته‌‌تویتی گفته است که آقای غنی این گفته‌ها را امروز «دوشنبه، ۲۴ قوس» در نشست کابینه مطرح کرده است.

آقای غنی گفته است: «هرگاه طالبان ادعا دارند که در سرزمین افغانستان اند؛ پس چرا در خاک افغانستان مذاکره نمی‌کنند؟» او تأکید کرده که ضروری است تا مردم افغانستان ببینند که مذاکرات چگونه برگزار می‌شود و روی چه موضوعاتی تمرکز دارد.

رییس‌جمهور غنی افزوده است که وقت آن نیست که هوتل‌های «مفشن» پیش‌شرط برای مذاکرات گذاشته شود. او گفته است که افغان‌ها در «خیمه» و «سردی» هم می‌توانند مذاکره کنند.

آقای غنی در بخشی‌های از صحبت‌هایش همچنان گفته است که اظهارات حمدالله محب، مشاور امنیت ملی در مورد پیش‌برد مراحل بعدی مذاکرات صلح را به «قوت» تأیید می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا