افغانستان

دیدار غنی با سرپرست وزارت دفاع امریکا؛ دو طرف بر تأمین آتش‌بس تأکید کردند.

رییس‌جمهور اشرف غنی با کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع امریکا که در رأس یک هیأت بلندرتبه‌ی امریکایی به کابل آمده، دیدار کرده است.

ارگ ریاست‌جمهوری در خبرنامه‌ای گفته است که این دیدار عصر امروز «سه‌شنبه، ۲ جدی» انجام شده و دو طرف در مورد روند صلح، وضعیت افغانستان و منطقه و حمایت بیشتر از نیروهای امنیتی و دفاعی، بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه، کریستوفر میلر از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده است. همچنان طرفین در این دیدار بر تأمین آتش‌بس دایمی در افغانستان تأکید کرده‌اند.

سرپرست وزارت دفاع امریکا همچنان بر تحکیم روابط استراتژیک میان افغانستان و امریکا تاکید کرده و گفته است که حکومت ایالات متحده‌ی امریکا در کنار حکومت و مردم افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم باقی خواهد ماند.

او همچنان افزوده است که ایالات متحده‌ی امریکا به حمایت از افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور تعهد دوامدار دارد.

در همین حال، رییس‌جمهور غنی از کمک و همکاری ایالات متحده‌ی امریکا به افغانستان در عرصه‌های مختلف تشکری کرده و مناسبات میان دو کشور را مستحکم و استوار بر کمیت نه، بلکه بر کیفیت و در عین حال پایدار خوانده است.

طبق خبرنامه‌ی ارگ، آقای غنی در مورد صلح نیز گفته است که دولت افغانستان به‌خاطر تأمین صلح، گام‌های عملی برداشته و جانب مقابل [طالبان] نیز باید نیت واضح‌شان را در این زمینه نشان بدهند.

رییس‌جمهور غنی روز گذشته با جنرال مک کینزی، فرمانده مرکزی ایالات متحده‌ی امریکا (سنتکام) نیز در ارگ ریاست‌جمهوری دیدار و در مورد صلح افغانستان گفت‌وگو کرده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا