افغانستان

راه‌های منتهی به مناطق مرکزی از طریق کوتل «شاتو» مسدود است

مسوولان محلی ولایت‌های بامیان و دایکندی می‌گویند که از شب گذشته به این طرف به دلیل ریزش برف و همین‌طور سرازیر شدن برف‌کوچ، کوتل «شاتو»ی بامیان و برخی مسیرهای دیگر این ولایت‌ها به روی ترافیک مسدود شده است.

کوتل شاتو که در مرز ولسوالی پنجاب و یکه‌اولنگ بامیان واقع شده است، ولایت‌های غور، دایکندی و دو ولسوالی پنجاب و ورس ولایت بامیان را به مرکز این ولایت وصل می‌کند.

خداداد سیرت، رییس فواید عامه دایکندی می‌گوید کوتل «قوناق» که دایکندی را به بامیان وصل می‌کند، به روی موترهای مسافربری باز است؛ اما عبور موترهای باربری تاکنون از این مسیر توصیه نمی‌شود. رییس فواید عامه افزود که هنوز هم در ساحات مرتفع و کوتل‌ها طوفان شدید جریان دارد و این اداره در تلاش است به محض مساعد شدن آب‌وهوا، راه‌ها را پاک‌کاری کند.

به گفته‌ی رییس فواید عامه دایکندی، پاک‌کاری مسیر ولسوالی خدیر- نیلی آغاز شده است؛ اما به دلیل وزش باد و طوفان، زمینه برای پاک‌کاری راه‌های سایر ولسوالی‌ها به مرکز مساعد نیست.

هرچند مسوولان فواید عامه دایکندی از باز شدن کوتل قوناق خبر می‌دهند اما به دلیل مسدود بودن کوتل شاتو، راه‌های غور و دایکندی به طرف بامیان، عملاً مسدود می‌باشد.

ریاست فواید عامه ولایت بامیان نیز صبح روز یکشنبه، هفتم جدی، با نشر اعلامیه‌ای از بسته بودن کوتل شاتو خبر داده است. طبق اعلامیه، تلاش‌ها برای باز شدن این کوتل نیز جریان دارد.

اعلامیه فواید عامه بامیان می‌افزاید که شاهراه بامیان- کابل از طریق کوتل حاجگگ مسدود می‌باشد اما از مسیر کوتل شیبر راه به روی ترافیک باز است.

پولیس بامیان نیز با نشر اعلامیه‌ای از نجات دادن بیشتر از ۱۰۰ عراده موتر که در مناطق مختلف این ولایت در برف گیر مانده بودند، خبر داده است.

ولایت‌های مرکزی کشور، از مناطق به شدت سردسیر و برف‌گیر می‌باشند که همه ساله با فرا رسیدن فصل زمستان و ریزش برف سنگین، راه‌های این ولایت‌ها ساعت‌ها و حتا روزها به روی ترافیک بسته می‌شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا