شاهد

رولا غنی «بی بی گل» همسر اشرف غنی کیست؟

رولا غنی خانم اول فعلی افغانستان متولد کشور لبنان است، او تحصیلات عالی خود را در سال ۱۹۶۹ در پوهنتون I’Institut d’Etudes Politiques پاریس فرانسه بعداً در سال ۱۹۷۴ ماستری اول را در رشته مطالعات سیاسی از پوهنتون امریکایی بیروت و ماستری دوم خویش را در ۱۹۸۳ در رشته ژورنالیزم از پوهنتون کولمبیا در نیویارک بدست آورد اند. 

خانواده محمد اشرف غنی


رولا غنی در مارچ ۱۹۷۵ با محمد اشرف غنی ازدواج کرد که ثمره ازدواج شان یک دختر بنام مریم و یک پسر بنام طارق است.

مریم غنی – marim ghani
طارق غنی – tariq ghani

قبل از برگشت شان به کابل در سال ۲۰۰۲، رولا غنی در پهلوی ایفای بعضی وظایف اتفاقی، وقت خویش را برای رفاه خانواده خود وقف نمودند و همچنان به عنوان داوطلب در شبکه خانوادگی بانک جهانی یک اداره که نیازمندی های فامیل های کارمندان بانک جهانی میباشد، ایفای وظیفه کرده است.

زمانیکه به افغانستان برگشتند، علاقمند به درک چالش های اجتماعی در کابل گردیدند وتوجه شان را بالای آشیانه که یک موسسه غیر انتفاعی خیریه برای اطفال بی بضاعت جاده های کابل میباشد، معطوف کرد. 
بعد از اینکه اشرف غنی همسراش در سپتامبر ۲۰۱۴ به حیث رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان انتخاب گردید، رولا غنی مسؤلیت خانم اول را به عهده گرفت.

منبع: https://firstlady.gov.af/dr/biography

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا