افغانستان

فاطمه مورچل: اظهارات رولا غنی سوء تعبیر شده است.

ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که از اظهارات اخیر رولا غنی، همسر رییس‌جمهور کشور در مورد پارلمان تعبیر سوء شده است.

فاطمه مورچل، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری امروز «دوشنبه، ۱ جدی» گفته است: «بانوی نخست افغانستان همانند سایر مردم از کار پارلمان انتقاد کرده است. حرف‌هایش سوء تعبیر شده است.»

او افزوده است که دادن رأی تأیید و یارد به اعضای کابینه در مجلس نمایندگان از صلاحیت‌های نمایندگان مجلس است و حکومت افغانستان به تمامی «صلاحیت‌های قانونی» این مجلس احترام قایل است.

فاطمه مورچل – معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان

رولا غنی در یک گفت‌وگوی اختصاصی با رادیو آزادی که نسخه‌ی کامل آن روز شنبه، ۲۹ قوس در وب‌سایت این رسانه منتشر شد، مجلس نمایندگان را به میدان خریدوفروشی تشبیه کرده بود که به‌زعم او باعث شده ارزش نهاد پارلمان پایین بیاید.

خانم غنی در این گفت‌وگو نمایندگان مجلس را متهم کرد که در بدل دریافت پول به نامزدوزرای کابینه رأی اعتماد داده‌اند.

او همچنان در بخشی از صحبت‌هایش در مورد انتقادات درباره‌ی رییس‌جمهور غنی نیز گفته بود که این موضوع برخاسته از «بی‌فهمی» مردم است.

در پی این اظهارات خانم غنی، مجلس نمایندگان امروز این اظهارات را «توهین‌آمیز» تلقی کرد و خواهان سلب تابعیت او شد.

میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان در نشست عمومی این مجلس گفت: «با تأسف بانوی اول کشور به‌جای مراعات‌کردن قلمرو صلاحیت‌های قوه‌ی مقننه و احترام به اراده‌ی صاحبان اصلی حاکمیت، بی‌حرمتی و توهین نابخشودنی را مرتکب شده است.»

آقای رحمانی افزود که هنوز هویت و موقعیت رولا غنی در هیچ سندی روشن نشده و مجلس نمایندگان اجازه نمی‌دهد تا اشخاص «غیرمسئول» و «مجهول‌المسئولیت» به اراده‌ی این مجلس توهین کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا