افغانستان

موترسایکل بی سند مصادره میگردد و تایر های موترسایکل که دو سواری داشته باشد تخریب میگردد.

جلسه شش و نیم صبح روز شنبه تاریخ ۲۹ قوس ۱۳۹۹ مطابق به ۱۹ دسمبر ۲۰۲۰

اول : از ریاست امنیت ملی کابل و همکاران شان از سایر بخش ها بخاطر دستاورد بسیار مهم شان سپاس می نمایم. چندی قبل یک دختر کوچک پنج ساله در ناحیه هشتم – منطقه شهرک طلایی ربوده شد. امروز ویدیوی رهایی او را دیدم که در کنار پدرش نشسته بود. اشک خوشی ریختیم. خواهش کتبی خویش را حضور مقام ریاست جمهوری ارسال نمودیم که کارمندان امنیت ملی که درین کار نقش داشتند مورد تقدیر بلند قرار گیرند و برایشان شان مدال مد نظر گرفته شود. تمام اعضای این باند تبهکار هریک هجرت الله – محمد کمال -شیرالله – محمدیار- حیات الله – محمد قاسم و بریالی که درین جنایت دست داشتند گرفتار گردیده اند. آنها از خانواده موصوفه خواهان سه صد هزار دالر شده بود. دخترک در ساحه بگرامی دریک خانه نگهداری میشد. در عین حال اسامی جنت گل که طراح حمله موتر بمب بر پایگاه یا بیز اردوی ملی در ارغندی بود دستگیر گردید. جزییات را از بخش مطبوعاتی ما بدست آرید. در عین حال دو نفر از تروریستانی که برای جا سازی ماین های مقناطیسی به کابل آمده بودند و قبلا این جنایت را انجام هم داده بودند دستگیر شده اند. یکی از دستگیر شده ها ادعا دارد – که خانواده اش نزد طالبان به نحوی گروگان است و گفته شده بود که پس از انجام چند حمله آنها را ازادی حرکت میدهند. بازهم جزییات را بخش مطبوعاتی با ویدیو و تصویر در اختیار تان قرار میدهد. متاسفانه یک نفر جوان متعلق به خانواده تجار پیشه در ساحه غازی استدیوم اختطاف گردیده است. پس از یک وقفه نسبتا طولانی این اولین مورد اختطاف در شهر کابل است. قبلا چند تن اختطاف گر در سالهای گذشته اعدام شدند. یکی از بهترین کار های دولت همان بود. امید است جامعه از شر این درنده گان انسان نما با اجرای جزای اعدام خلاص گردد.

دوم : بعضی ها شکایت کرده اندکه موترسایکل های یک پشته را نیز پولیس آزار میدهد. این اتهام اساس ندارد. از اینکه اکثر ترور ها توسط موترسایکل های دوپشته صورت میگیرد راه حل این است که نباید از موتر سایکل دوپشته استفاده گردد. موترسایکل بی سند مصادره میگردد و تایر های موترسایکل با سند که دو سواری داشته باشد تخریب میگردد.
سوم : موضوع محصول و مالیه برای موتر های زرهی که اکنون یک صد و هفتاد عراده آن در گمرک متوقف است حل میگردد. کند کاری و کار شکنی در گمرکات تحمل نمیگردد. در عین حال به تمام ولایات هدایت داده شد که روند ثبت موتر های بی اسناد را شدت بخشند. موتر هایی که خلاف دست افغانستان اند صاحب سند تردد در ساحات مشخص می شوند. مثلا موتر هایی که در ولایات ثبت میشوند اجازه ورود به کابل را نخواهند داشت مگر اینکه و فیس برای سند کل کشور تحویل کرده باشند. هدف ازین سخت گیر پایان داده به فرهنگ تورید و تجارت موتر های دست چپ در کشور ماست. راه های دیگر نتیجه نداد.
سوم : پولیس کابل قاتل یکی از دوکانداران باغ قاضی را دست گیر نموده و پنجه قانون سپرد. وقتی این تاجر در کابل ترور گردید همه شکایت از ناتوانوانی جلسات شش و نیم داشتند. به وعده های ما باور کیند. سپاس از قوماندانی امنیه کابل. خانواده مطبوعات برای جزییات با بخش های مطبوعاتی در تماس شوند.
چهارم : در یکی ازمساجد حوزه چهارم ملا امام بر ضد نیرو های امنیتی افغانستان بسیار بصورت علنی به تقلید از داعش – طالب پروپاگند می نماید. معلوم است که این چنین عملکرد از جایی آب میخورد. امروز در چوکات میثاق امنیتی او احضار میگردد که این کار ناروای خویش را متوقف سازد. توهین و تحقیر نیرو های امنیتی افغانستان قابل تحمل نیست. این نیرو ها به حمایت سیاسی – فرهنگی – دینی – اجتماعی همه ای ما نیاز دارند. دسیسه نرم و سخت نیرو های مسلح کشور مطابق به قانون جرم است و پیگیری میگردد.
نوت : امید است که جزییات دستگیری اسامی اجمل ولد فضل الرحمن که از سال ۱۳۹۳ به این سو در بمب گذاری ها دست داشته و حالا وظیفه یافته بود که در ترور های هدفمند در کابل نقش باشد را از بخش مطبوعاتی بدست آرید.
نوت دوم : موقف گیری بعضی از اعضای ولسی جرگه جایگاه شان را در اذهان سخت صدمه میزند. اینکه من چند بجه از خواب بلند میشوم – با کدام کارمند دولتی جلسه میگیرم – روی چه موضوعات بحث میکنم – کی به خانه ام برمی گردم هیچ ربطی به ولسی جرگه ندارد. واقعا کمیدی و خنداور است که کسی اعلامیه بدهد که چرا امرالله صالح ساعت شش و نیم صبح جلسه دایر میکند. اکنون این جلسات در یازده ولایت دیگر نیز دایر میگردد و امید است که در آنیده نزدیک در سی و چهار ولایت دایر گردد. اگر میخواهید موثریت این جلسات را سنجش نمایید به جامعه مراجعه نمایید و در عین حال ارقام جرایم را ببینید و آنرا با گذشته مقایسه نمایید. آنهایی که اتهام می بندند که این جلسات تاثیر نداشته است نیز در فقدان حقایق و ارقام حرف میزنند.باید ارقام ارایه نمایند. قرار است قانون اساسی افغانستان را در کتابچه های جیبی چاپ نموده و برایشان اینها تحفه بدهم تا یک بار دیگر برایشان وظایف سه قوا واضح گردد. به یقین که تعیین وقت جلسات در صلاحیت خودم است و ربطی به ولسی جرگه ندارد و قانون اساسی نیز درین مورد ساکت است. توبه خدایا.
نوت سوم : حمایت از جلسات شش و نیم از روز پنجشبنه تا اکنون ۶۶ درصد بوده که تقلیل بیست درصد را نشان میدهد. رکیک گویی نیز از یک درصد به دو درصد بالا رفته است. بقیه انتقاد است و پیشنهاد. هفته خوش داشته باشید و سحر خیز باشید.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا