افغانستان

وزارت صحت عامه: از سفر به خارج از کشور خودداری کنید.

وزارت صحت عامه از شهروندان کشور خواسته است که برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در افغانستان از سفر به کشورهای خارجی خودداری کنند.

وزارت صحت عامه امروز «چهارشنبه، ۳ جدی» با نشر اطلاعیه‌ای همچنان گفته است که آن عده از شهروندانی که می‌خواهند به خارج از کشور هم سفر کنند، برای انجام آزمایش ویروس کرونا به لابراتوارهای دولتی مراجعه نکنند.

در اطلاعیه، دلیل این درخواست، ظرفیت پایین آزمایش این ویروس در لابراتوارهای کشور خوانده و تأکید شده است که آزمایش‌های دولتی صرف برای موارد مشکوک و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در داخل افغانستان می‌باشد.

از سویی هم وزارت صحت عامه گفته است که در هماهنگی با وزارت خارجه از طریق سفات افغانستان در پاکستان در تماس است تا بتواند راه‌حلی برای این چالش بیابد. این وزارت اما گفته است که دولت پاکستان نگران است که سفرهای زیاد سبب انتشار بیشتر ویروس کرونا در هر دو کشور شود.

وزارت صحت عامه تأکید کرده است که به ریاست‌های صحت عامه در ولایات نیز هدایت می‌دهد تا از انجام آزمایش کرونای مسافران خودداری کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا