جهانخبر برتر

کالج انتخاباتی، رسماً بایدن را برنده انتخابات امریکا اعلام کرد.

جو بایدن، رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ به صورت رسمی بیشتر از ۲۷۰ رای الکترال مورد نیاز را برده و رسماً برنده انتخابات ریاست جمهوری شده است. بایدن ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات را رد کرده است.

در رای‌دهی کالج انتخاباتی، شمار آرای الکترال جو بایدن روز دوشنبه از مرز ۲۷۰ رای گذشت و به این ترتیب به صورت رسمی به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده امریکا انتخاب شد.

هرچند پیش‌بینی‌ها وقت مشخص کرده بود که جو بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری شده است، اما نتایج انتخابات زمانی رسمی می‌شود که کالج انتخاباتی یا مجمع‌گزینندگان آرای الکترال را استفاده کنند.

کالج انتخاباتی متشکل از ۵۳۸ رای الکترال از همه ۵۰ ایالت و منطقه کولمبیا است. اعضای مجمع‌گزینندگان به صورت معمول در پایتخت ایالت مربوطه خود گردهم آمده و به رئیس جمهور و معاون‌اش رای می‌دهند.

شمار آرای الکترال بایدن به ۳۰۶ رای می‌رسد و دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی امریکا ۲۳۲ رای الکترال را به دست آورده است.

آقای بایدن پس از این که پیروزی اش در نتیجه رای‌دهی کالج انتخاباتی تایید شد، گفت که «در این نبرد برای روح امریکا، دموکراسی پیروز شد.» او افزود: «ما مردم رأی دادیم. ایمان به نهادهای ما برقرار است. سلامت انتخابات ما دست نخورده باقی مانده است.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا