افغانستان

امنیت ملی: یک تن از عاملان انفجارهای بامیان بازداشت شد.

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده است که نیروهای این ریاست در جریان یک عملیات، یک تن از عاملان انفجارهای بامیان را بازداشت کرده است.

این ریاست امروز «پنج‌شنبه، ۹ دلو» با نشر خبرنامه‌ای از این شخص عارف‌حسین نام برد و گفت که او عضو گروه گلاب‌الدین، مسوول گروه «تروریستی» طالبان در ولایت بامیان بوده است.

به گفته ریاست عمومی امنیت ملی، عارف‌حسین مسوول انتقال ماین‌های چسپکی و مواد انفجاری این گروه در ولایت بامیان بود که در آخرین مورد، چندین حلقه ماین چسپکی و بوشکه‌ای را در این ولایت انتقال داده است.

به گفته این ریاست، دیگر اعضای این گروه ماین‌ها را در مارکیت ولی‌عصر و شفاخانه سرک‌نو ولایت بامیان جاسازی کرده بودند.

در ویدیوی که امنیت ملی نشر کرده است، این فرد دست داشتنش در انفجارهای بامیان را تأیید می‌کند و می‌گوید که در نخست توسط گلاب‌الدین استخدام شده و سپس موادهای انفجاری را به داخل شهر بامیان انتقال داده است.

با این حال ریاست عمومی امنیت ملی به شهروندان اطمینان داده است که هسته‌های گروه‌های تروریستی را به زودترین فرصت شناسایی و بازداشت می‌کند.

گفتنی است که در چهارم قوس در شهر بامیان چندین انفجار رخ داد که در نتیجه آن دست‌کم ۲۰ تن جان باختند و نزدیک به ۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

پیش از این نیز پولیس شش تن را به اتهام دست داشتن در این انفجارها بازداشت کرده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا