افغانستان

«تعدادی از دستگیر شده گان، باید اعدام شوند تا درس عبرت برای متباقی گردد.»

امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری می‌گوید که برای حل معضل ترور در شهرهای بزرگ، شماری از «تروریستان» بازداشت‌شده باید اعدام شوند تا برای دیگران درس عبرت شود.

آقای صالح که مسئولیت امنیت کابل را بر عهده گرفته است، امروز «دوشنبه، ۲۹ جدی» هشتادمین تصمیم جلسات شش‌ونیم میثاق امنیتی کابل را همگانی کرده است.

صالح گفته است که محوری‌ترین دلیل بالا رفتن سطح ترور در شهرهای بزرگ این است که افراد بازداشت‌شده که او از آنان به‌عنوان «اسیران طالب» یاد کرده، فکر می‌کنند که بخشیده می‌شوند و جزای اعمال خود را نمی‌بینند.

او گفته است که در حدود سه ماه گذشته موضوعات را با جزئیات دنبال کرده و دیده است که پولیس و امنیت ملی دست‌آوردهای چشم‌گیر و قابل ملاحظه داشته و دارند. به گفته‌ی او، افراد بازداشت‌شده «بلبل گونه» اعتراف می‌کنند، اما در عین حال امیدوارند که روزی بدون مجازات واقعی رها می‌شوند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا