افغانستان

تیراندازی پولیس بر معترضان در بهسود،میدان‌وردک یک کشته و ۱۰ زخمی بر جای گذاشته است.

مهدی راسخ، عضو مجلس نمایندگان می‌گوید که نیروهای امنیتی به رهبری الله داد فدایی، فرمانده پولیس میدان‌وردک بر شماری از معترضان در مرکز ولسوالی حصه اول بهسود این ولایت تیراندازی کرده‌اند.

آقای راسخ می‌گوید که مردم در برابر فرمانده پولیس که از چند روز به این طرف در مرکز ولسوالی حصه اول مستقر اند، اعتراض داشتند، که با خشونت نیروهای امنیتی مواجه شده‌اند.
به گفته‌ مهدی راسخ، در نتیجه‌ی این درگیری یک غیرنظامی کشته، ۱۰ غیرنظامی زخمی و شماری هم از سوی فرمانده پولیس به گروگان گرفته شده‌اند. او تأکید کرد که تا کنون زخمیان در روی جاده باقی مانده و نیروهای امنیتی هر نفر و موتری که در محل دیده شود، را هدف قرار می‌دهند.

با این حال محمد کریم خلیلی معاون پیشین رییس جمهور و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان و صادق مدبر رئیس شورای رهبری حزب انسجام ملی افغانستان در اعلامیه های جداگانه نسبت به این اقدام پولیس واکنش نشان داده اند.

 محمدکریم خلیلی از مسوولان امور خواسته است که هرچه زودتر نیروهای امنیتی را که سبب تشویش و نگرانی مردم شده‌اند، فرابخوانند.

صادق مدبر نیز در اعلامیه خود ذکر کرده است از مردم بهسود انتظار دارم که در قسمت حفظ امنیت و ثبات با ولسوالی مربوطه همکاری نمایند؛ و از سیاسیون، وکلای شورای ملی و شورای ولایتی، بزرگان و متنفذین محترم بهسود نیز خواهش دارم که با تدبیر و دوراندیشی، جلو افروخته شدن بیشتر آتش و خشونت را بگیرند و نگذارند مردم بیگناه قربانی شوند. 

خبرگزاری‌شاهد

www.shahed.news

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا