تکنالوژی

حساب توییتر دونالد ترامپ مسدود شد

شبکه اجتماعی توییتر چند روز پیش حساب دونالد ترامپ را به مدت ۱۲ ساعت به حالت تعلیق درآورد. حال خبر رسیده که اکانت @realDonaldTrump این بار برای همیشه مسدود شده است.

چند روز پیش بود که عده ای با تجمع در حوالی ساختمان کاخ سفید، حمایت خود را نسبت به ترامپ ابراز کرده و امنیت عمومی را تا حدودی بر هم زدند. ترامپ با انتشار پست و ویدیوی کوتاهی ضمن قدردانی از سردسته های این آشوب، از آنان خواست تا به فعالیت خود ادامه دهند. اینجا بود که برخی شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام و غیره، حساب کاربری وی را موقتا به حالت تعلیق درآورده و پست های آخر ترامپ را از روی پلتفرم خود حذف کردند.

در این میان توییتر که حساب دونالد ترامپ را تنها به مدت ۱۲ ساعت به حالت تعلیق درآورده بود، هشدار داد که در صورت سرپیچی مجدد از قواعد و قوانین شبکه، حساب وی را برای همیشه مسدود خواهد کرد. حال خبر رسیده که اکانت @realdonaldtrump در این پلتفرم به طور کلی بسته شده و توییتر تماما به اظهارات خود پیرامون این مسئله عمل کرده است. هر چند که حساب های @POTUS، @TeamTrump و اعضای خانواده ترامپ همچنان فعال هستند.

جالب است بدانید که ترامپ از سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را در توییتر آغاز کرده و در این مدت علاوه بر به اشتراک گذاری بیش از ۵۶ هزار توییت، بیش از ۸۸ میلیون فالوور نیز به دست آورده است.

طبق گفته های توییتر، دو پست آخر ترامپ که صبح امروز منتشر شده می تواند تحریک بیشتر خشونت را در پی داشته باشد. لذا تصمیم بر این گرفته شده تا حساب او برای همیشه به حالت تعلیق درآید. توییتر به سازمان دهی آشوب های بعدی در تاریخ ۱۷ ژانویه نیز اشاره کرده است. گفته می شود که محدودیت های توییتر علیه ترامپ همچنان ادامه خواهد یافت و اگر وی بخواهد با حساب های دیگری در پلتفرم فعالیت داشته باشد، دیر یا زود با واکنش مشابهی روبرو خواهد شد. مارک زاکربرگ و سایر مقمات فیس بوک نیز گفته اند حساب ترامپ حداقل تا روز تحلیف مسدود خواهند ماند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا