افغانستانخبر برتر

حمدالله محب: حکومت موقت به معنای فرصت دایمی برای مداخله بیگانه‌گان است.

پس از آن‌که محمداشرف غنی، رییس جمهور یک بار دیگر مخالفتش را با تشکیل حکومت موقت اعلام کرد و گفت که تجربه حکومت موقت «خون‌ریزی و ویرانی» بوده است، مشاور امنیت ملی او نیز می‌گوید که حکومت موقت به معنای فرصت دایمی برای مداخله بیگانه‌گان است.

حمدالله محب روز «شنبه، ۱۱ دلو» در یک رشته توییت نوشت، کسانی که با وجود مذاکرات صلح دست از «جان و مال» مردم برداشته‌‌اند، باید بدانند که مردم به ارزش مردم‌سالاری و نظام را فهمیده‌اند.

به گفته او، دیگر زمان و موقع تطبیق اجندای بیگانه‌ در کشور وجود ندارد.

محب این سخنان را در واکنش به اظهارات محمدعباس استانکزی، معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر مطرح کرده است. او روز پنج‌شنبه در مسکو اعلام کرد که اگر اشرف غنی استعفا کند، طالبان حاضر هستند که صلح و با حکومت جدید کار کنند.

حمدالله محب نوشته است که حکومت موقت به معنای فرصت دایمی برای مداخله بیگانه‌گان است.

به گفته او، اگر طالبان از مشروعیت مردمی و دینی و اراده داخلی برخوردار بودند، مذاکرات بین‌الافغانی براساس آتش‌بس ادامه می‌یافت.

هرچند هیأت‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان در دوحه حضور دارند، اما مذاکرات جدی بین دو طرف هنوز آغاز نشده است.

هفته گذشته نادر نادری، سخنگوی هیأت مذاکره‌کننده دولت در قطر اعلام کرد که طالبان از چندین روز به این سو آماده مذاکره‌ نشده‌اند.

از جانب دیگر، هم‌زمان با شروع دور دوم مذاکرات بحث تشکیل حکومت موقت نیز برسر زبان‌ها افتاده است و در برخی از محافل سیاسی از آن نام برده می‌شود.

محمداشرف غنی با تشکیل حکومت موقت در کشور به صورت جدی مخالفت کرده است.

رییس جمهور غنی شام روز پنج‌شنبه در نشست آنلاین انستیتوت اطلاعاتی اسپین امریکا گفته است که تجربه حکومت موقت «خون‌ریزی و ویرانی» بوده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا