تکنالوژیخبر برتر

دانشمندان تلاش دارند توسط میکروب ها زباله های الکترونیکی را بازیافت کنند.

محققان دانشگاه ایالتی میشیگان از باکتری ها برای بازیافت فلز استفاده کردند.

پژوهشگران دانشگاه ایالتی میشیگان در تحقیقات خود دریافتند میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌توانند در بازیافت برخی فلز ها موثر باشند. جماع رگورا، محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: میکروب های بسیاری با طول عمر چند میلیارد ساله بر روی زمین زندگی می کردند و ما تا کنون از فواید آن ها بی اطلاع بودیم.

 این گروه در تحقیقات خود از ژئوباکتر، نوعی باکتری موجود در خاک و رسوبات استفاده کردند. در این آزمایش از کنار هم قرار دادن این باکتری با کبالت متوجه شدند ژئوباکتر می‌تواند در مقابل تخریب خود مقاومت کرده و علاوه بر آن از مواد معدنی حاوی اکسید آهن برای جذب انرژی استفاده کند.

در واقع این باکتری می‌تواند از قرار گیری در کنار کبالت استفاده کرده و این فلز را از زنگ زدگی خارج کند. روش کار آنها نیز به این گونه است که پس از نفوذ ذرات فلز به درون باکتری ها آنها خود را با استفاده از این فلز می پوشانند. در واقع باکتری قادر است خود را به فلز تبدیل کرده و بدین ترتیب از خود محافظت کند. این محققان احتمال می دهند کشف این اثبات مفهومی در آینده می‌تواند به ساخت زیست فناوری های جدید منجر شود که از طریق آن بتوان کبالت موجود در باتری های لیتیوم-یون را بازیابی کرده و معادن کبالت را نیز حفظ کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا