جهان

روسیه: سوریه نباید به میدان نبرد ایران و اسرائیل تبدیل شود

وزیر امور خارجه روسیه «دوشنبه، ۲۹ جدی‌» تصریح کرد که سوریه نباید به میدان نبرد ایران و اسرائیل تبدیل شود و اسرائیل به جای آنکه به سرعت به آنها پاسخ دهد، باید تهدیدات امنیتی در سوریه را گزارش کند.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، در کنفرانسی خبری نسبت به پاسخ به تهدیدات امنیتی از طرف ایران در خاک روسیه، به اسرائیل انتقاد کرد و اظهارداشت: «اسرائیل باید خیلی ساده، تهدیدات را به مسکو گزارش کند.»

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «همکاران اسرائیلی عزیز ما، اگر به مدارکی دست یافتید که کشور شما از جانب خاک سوریه تهدید می‌شود، آنها را به سرعت گزارش کنید و ما همه تدابیر لازم برای خنثی کردن تهدیدات را به کار می‌بندیم.»

نیروهای اسرائیلی در سوریه درگیری مداومی با نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی دارند و حملات بی‌شماری را علیه اهداف ایران در سوریه انجام داده‌اند.

یکی از مهم‌ترین حملات، سه‌شنبه گذشته به شهر ابوکمال صورت گرفت.

اسرائیل قبل از انجام حملات، روسیه را مطلع می‌کند اما روسیه منتقد اقدامات اسرائیل در خاک سوریه است.

در اقدامی نادر، ارتش اسرائیل اوایل سال جاری میلادی در گزارش سالانه خود گفت که در طول سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰ هدف را در سوریه بمباران کرده است، بدون اینکه جزئیاتی از اهداف بمباران شده ارایه دهد.

سوریه از سال ۲۰۱۱ شاهد درگیری‌های خونینی است که منجر به کشته شدن بیش از ۳۸۰ هزار نفر، خسارات گسترده به زیرساخت‌ها و آوارگی میلیون‌ها نفر در داخل و خارج از کشور شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا