افغانستان

غلام ‌حضرت مشفق «شهردار هرات» به پنج سال زندان محکوم شد.

دادستانی کل کشور می‌گوید غلام‌حضرت مشفق، شهردار هرات، همراه شش کارمند دیگر به اتهام اقدام به پرداخت ۷۵ هزار دالر رشوت، به زندان محکوم به مجازات شده‌اند. این نهاد، روز «سه‌شنبه، ۷ دلو»، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که پرونده آنان به محکمه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری فرستاده شده است.

در اعلامیه آمده است که غلام‌حضرت مشفق، شهردار هرات، خالد عمر، آمر انکشاف مارکیت‌ها، وحیدالله حقیار، آمر عواید، مسعود نظامی، مأمور کنترل ساختمان‌ها، سمیع‌الله رضایی، آمر خدمات فنی، فریداحمد احمدی، مدیر لوایح و احسان احمد، مدیر منابع بشری، متهمان این پرونده هستند.

بر اساس معلومات دادستانی کل، شهردار و شش تن از کارمندان شهرداری هرات، روز دوشنبه، ششم جدی، به اتهام اقدام به پرداخت رشوت محاکمه شدند. متهمان این پرونده قصد داشتند مبلغ ۷۵هزار دالر امریکایی را به هیأت موظف مرکز مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری پرداخت کنند، اما در جریان یک عملیات، در مهمان‌خانه فرمان‌دهی پولیس هرات بازداشت شدند.

در نشست علنی محکمه مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری، غلام‌حضرت مشفق، شهردار هرات و خالد عمر، آمر انکشاف مارکیت‌ها، به اتهام پرداخت رشوت و به پنج‌ سال و یک ماه زندان، برکناری از وظیفه و پرداخت ۷۵ هزار دالر محکوم شدند.

افزون بر این، وحیدالله حقیار، آمر عواید، مسعود نظامی، مأمور کنترل ساختمان‌ها، سمیع‌الله رضایی، آمر خدمات فنی، فریداحمد احمدی، مدیر لوایح و احسان احمد، مدیر منابع بشری شهرداری هرات، هرکدام‌شان به سه سال حبس، برکناری از وظیفه و پرداخت ۷۵ هزار دالر محکوم شدند.

شهردار و برخی مقام‌های ارشد شهرداری هرات حدود سه ماه پیش از سوی هیأت مرکز مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری بازداشت و به کابل انتقال یافتند. پیش از این نیز، فرهاد نیایش، شهردار پیشین هرات، به اتهام فساد مالی زندانی شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا