اقتصادتکنالوژی

قیمت بیت‌کوین از مرز ۴۰ هزار دالر گذشت

قیمت بیت‌کوین از مرز ۴۰ هزار دالر عبور کرد، این صعود تنها چند روز پس از جهش قیمت این رمزارز برای اولین بار به بیش از ۳۰ هزار دالر رخ داد. 

صعود ادامه‌دار قیمت بیت‌کوین به دلیل محبوبیت تازه این رمزارز اتفاق می‌افتد که در ماه‌های اخیر به محلی مطمئن برای سرمایه‌گذاری‌های عمده قابل توجه مبدل شده است. 

این سومین صعود ادامه‌دار قیمت بیت‌کوین در طول تاریخ آن است و دو بار صعود چشمگیر قبلی با سودهایی قابل توجه در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ اتفاق افتاد. 

در صعود ادامه‌دار قیمت در سال ۲۰۱۷ قیمت این رمزارز از هزار دالر به حدود ۲۰ هزار دالر رسید. البته این صعود چشمگیر با اصلاح دردناکی همراه شد که قیمت آن را به چهار هزار دالر برگرداند. 

تحلیل‌گران بازار، از جمله کارشناسان بزرگ وال استریت، مانند جی‌پی مورگان و سیتی‌بانک، اظهار داشته‌اند که این صعود ادامه‌دار اخیر ممکن است از صد هزار دلار هم عبور کند قبل از آن که دوباره به شدت پایین بکشد. 

سرگی نازاروف، از موسسان شرکت چین‌لینک در بلاک‌چین به ایندیپندنت گفت: «آن چه این بار متفاوت است این است که افرادی پرشماری بیش از پیش به استفاده از بیت‌کوین روی آورده‌اند تا از نظام‌های مالی سنتی خارج شوند و کاملا به طرف سرمایه‌گذاری سوداگرانه‌ بروند. این رمزارز به قیمت ۴۰ هزار دلار برای هر سکه به نظر من می‌تواند به نقطه عطفی برسد که بیت‌کوین را اساسا به وجه رایج ذخیره در دنیای اینترنت تبدیل کند. تغییر در دیدگاه‌ها درباره وجوه رایج چیزی است که میلتون فریدمن اقتصاددان وقوع آن را در دهه ۹۰ میلادی پیش‌بینی کرده بود، وقتی اینترنت و مفهوم وجوه دیجیتال برای اولین بار مطرح شد.» 

او ادامه داد: «به محض این که سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی تشخیص دهند که می‌توان از بیت‌کوین به عنوان ابزاری برای محافظت در برابر تورم استفاده کرد و همچنین وجه سودآوری است که از طریق روندهای تمرکززدایی شده به کار بسته می‌شود، آن گاه کاملا ممکن است که بیت‌کوین در نهایت از مرز صد هزار دلار برای هر سکه عبور کند.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا