افغانستانخبر برتر

مته نودسن به عنوان معاون جدید نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل برای افغانستان تعیین شد

دبیر کل سازمان ملل متحد مته نودسن را به عنوان معاون نماینده ویژه خود برای افغانستان تعیین کرده است.

مته نودسن به عنوان معاون در امور سیاسی از آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در افغانستان نماینده‌گی خواهد کرد. خانم نودسن جانشین اینگرید هایدن آسترالیایی خواهد شد.

طبق معلومات دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد یا یوناما، خانم نودسن از دانمارک است و بیش از ۲۸ سال تجربه مسلکی در زمینه دیپلماسی، همکاری بین‌المللی و توسعه اقتصادی دارد. او به عنوان سفیر دانمارک در افغانستان نیز خدمت کرده است.

هم‌چنان مته نودسن، چندین سمت ارشد در وزارت امور خارجه دانمارک داشته است. او به عنوان سفیر دانمارک در کنیا، سیشل، اریتریا، سومالی، یونان، قبرس، ایتوپیا و به عنوان معاون سفیر دانمارک در زامبیا کار کرده است.

خانم نودسن سند ماستری در رشته علوم سیاسی از دانشگاه آرهوس دانمارک دارد و دارای درجه سند تکمیلی در زبان یونان عصری است. او به دانمارکی، انگلیسی و یونانی تسلط کامل دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا