افغانستان

نیروهای امنیت ملی از ترور یک خبرنگار در ولایت خوست جلوگیری کردند

 ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که نیروهای این ریاست دو تن را که می‌خواستند یک خبرنگار را در ولایت خوست ترور کنند، بازداشت کرده‌‌اند و به این ترتیب از ترور این خبرنگار جلوگیری شده است.

 طبق اعلام ریاست عمومی امنیت ملی، این دو تن از سوی شبکه حقانی مأمور شده بودند که یکی از خبرنگاران تلویزیون غرغشت در ولایت خوست را ترور کنند.

در اعلامیه ریاست عمومی امنیت ملی که روز یک‌شنبه، چهاردهم جدی نشر شد، آمده است که در این اواخر شبکه حقانی در تبانی با سایر گروه‌های تروریستی، دنبال نشانه‌گیری و آماج قرار‌دادن فعالان رسانه‌ی است.

طبق اعلامیه، شبکه حقانی دیندار فرزند ابراهیم و رحمت‌الله فرزند صالح محمد را مامور کرده بودند تا دست به ترور خبرنگاری در خوست بزنند که از سوی نیروهای امنیت ملی بازداشت شدند.

ریاست امنیت ملی می‌گوید که آزادی بیان به عنوان ارزش تعریف‌شده در قانون اساسی، غیرقابل مصادره است و تلاش می‌کند که صدای فعالان و شهروندان کشور خفه نشود؛ زیرا هرکس حق دارد مطابق قانون صدای خود را بلند کند.

این در حالی است که سه روز پیش بسم‌الله عادل ایماق، مدیر مسوول رادیو صدای غرور در شهر فیروزکوه کشته شد. به همین ترتیب، آمار مرکز خبرنگاران افغانستان نشان می‌دهد که در سال گذشته میلادی هشت فعال رسانه‌ای در کشور کشته شده‌اند که شش تن از آن‌ها در رویدادهای تروریستی جان باخته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا