معلومات

وحیدالله شهرانی «وزیر پیشین معادن و پترولیم» به بیش از یک سال زندان محکوم شد

دادگاه عالی کشور اعلام کرده است که وحیدالله شهرانی، وزیر پیشین معادن و پترولیم به اتهام سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفوی به یک سال و یک ماه زندان تنفیذی و رد یک‌ونیم ملیون دالر امریکایی محکوم به مجازات شده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی دادگاه عالی به نشر رسیده، آمده است که این حکم برای وحیدالله شهرانی امروز (شنبه، ۱۳ جدی) در دادگاه ویژه‌ی وزیران که به ریاست محمدزمان سنگری و عضویت برات‌علی متین و عبدالحسیب احدی برگزار شده بود، صادر شده است.

به نقل از خبرنامه، او متهم است که در قبال عقد قرارداد اعمار فابریکه‌ی سمنت ولایت هرات و معدان زغال سنگ «پهلوانان» ولسوالی کرخ این ولایت با شرکت «پیشگامان صنعت مجد» ایران، از صلاحیت‌های خود در دوران وزارتش، سوءاستفاده کرده است.

دادگاه عالی گفته است که بر اثر این سوءاستفاده، وزارت معدن بنابر عدم تحویلی یک‌ونیم میلیون دالر پول تأمینات شرکت، متضرر شده است.

آقای شهرانی برای مدتی در زمان ریاست‌جمهوری حامد کرزی، وزیر معادن و پترولیم بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا