جهان

ورود ویروس جهش یافته انگلیسی به ایران تأیید شد

سعید نمکی وزیر صحت ایران، روز سه شنبه ۱۶ جدی، ضمن تأیید شناسایی گونۀ جهش یافتۀ کرونا در یکی از مسافرانی که از بریتانیا به ایران آمده است، هشدار داد که «هرگونه بی توجهی به ویروس جهش یافته، ساختار درمانی کشور را در هم می ریزد».

وزیر صحت ایران، ورود ویروس جهش یافتۀ انگلیسی به ایران را تأیید کرد

سعید نمکی وزیر صحت ایران، روز سه شنبه ۱۶ جدی گفت:«قرار بود اولین مواردی که از هر نوعی از ویروس موتاسیون (جهش) یافته را مشاهده کردیم، به اطلاع مردم برسانیم. متاسفانه اولین مورد کووید- ۱۹ موتاسیون یافتۀ انگلیسی را در یک هموطن که از بریتانیا آمده بود و بعد از مدتها رصد، پیدا کردیم. وی در یکی از بیمارستان های خصوصی بستری بود و پس از بررسی های مکرر، تست کووید- ۱۹ وی از نوع موتاسیون یافته تایید شد.»

وزیر صحت ایران افزوده است: «حال این فرد در حال حاضر خوب است و با اینکه با pcr منفی وارد کشور شده بود، بین همراهان و خانواده کاملاً خود را ایزوله کرده و هیچ ایاب و ذهاب به هیچ جای مشکوک نداشته است، تمام اطرافیان این فرد ارزیابی شدند و رد و نشانی از این ویروس را در نزدیکان و خانواده او پیدا نکردیم.»

وی ادامه داد: «کاهش آمارها پایدار نمی ماند و همانطور که بارها اعلام کرده ام، ممکن است مجدداً روزهای سختی را پیش رو داشته باشیم؛ یکی از نگرانی های عمده ما همین تحولات و جهش ویروس است».

وزیر صحت ایران تاکید کرده است: «اگر کوچکترین بی توجهی به ویروس جهش یافته ای که اروپا را به زانو درآورده و گرفتاری های زیادی را برای بریتانیا به وجود آورده و تمام نظام بهداشت و درمانی آن کشور را به هم ریخته است، صورت گیرد، تمام ساختار ما نیز برهم خواهد ریخت».

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا