افغانستان

کرزی به حکومت: مساله بهسود از راه مسالمت‌آمیز با مردم حل شود.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین از حکومت خواسته است که معضل پیش آمده در ولسوالی حصه‌اول بهسود ولایت میدان‌وردک را به صورت مسالمت‌آمیز و از طریق تفاهم با اهالی محل حل کند. رییس جمهور پیشین از بروز درگیری پولیس با باشنده‌گان محل در بهسود میدان‌وردک ابراز تأسف کرده است.

تجمع اعتراضی شماری از باشنده‌گان ولسوالی حصه‌اول بهسود روز جمعه، دهم دلو به خشونت کشیده شد که طبق اعلام وزارت امور داخله نهُ تن در آن کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شده‌اند. باشنده‌گان محل می‌گویند که شمار تلفات بیش‌تر از ارقام ارائه شده است و شماری نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله اما گفته است که فرمانده پولیس ولایت میدان‌وردک از مدتی به این سو به هدف معرفی فرماندهان جدید ولسوالی‌ها و تحکیمات پاسگاه‌های امنیتی به ولسوالی‌های بهسود رفته است‌، اما افراد مسلح غیرمسوول عبدالغنی علی‌پور مانع حضور نیروهای امنیتی شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور داخله هم‌چنان گفته است که افراد وابسته به علی‌پور بر پولیس و مردم در جریان «آشوب زیر نام تظاهرات» شلیک کرده‌اند. این وزارت شلیک‌های هوایی نیروهای پولیس را در جریان این تظاهرات تأیید کرده است.

مهدی راسخ، عضو مجلس نماینده‌گان اما می‌گوید که نیروهای امنیتی بر بزرگان قومی و متنفذان محل که برای برگزاری نشستی با فرمانده پولیس میدان‌وردک رفته بودند، شلیک کرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا