افغانستانخبر برتر

گزارشگران بدون مرز: افغانستان باید همه توان خود را برای حفاظت از خبرنگاران بکار گیرد

سازمان گزارشگران بدون مرز «پنج‌شنبه ۱۸ جدی» با نشر اعلامیه‌ای نوشت، حکومت افغانستان باید همه توان خود را برای حفاظت از خبرنگاران بکار گیرد.

در این اعلامیه آمده، افغانستان که یکی از کشور‌های مرگ‌بار برای خبرنگاران در سال ۲۰۲۰ بود که اولین ترور خبرنگار در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز در ولایت غور افغانستان ثبت شد. بسم‌الله عادل ایماق مدیر رادیو «صدای غور» به تاریخ اول ژانویه امسال توسط افراد مسلح ناشناس در شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور افغانستان کشته شد.

در این اعلامیه تاکید شده، گزارشگران بدون مرز از مقامات افغانستان می‌خواهد همه توان خود را برای حفاظت از خبرنگاران بکار گیرند و این سازمان همه راه‌های دادخواهی بین‌المللی را برای پایان دادن به کشتار پیگری می‌کند.

گزارشگران بدون مرز اظهار کرد: «در حالی که مذاکرات صلح میان هیات حکومت افغانستان و طالبان ادامه دارد، در ماه‌های گذشته تهدید و خشونت به ویژه علیه روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها افزایش یافته است. در کمتر از دوسال دست کم صد فعال سیاسی مدنی و حکومتی قربانی قتل‌های هدفمند شده‌اند. از این میان در دوماه گذشته چهار روزنامه‌نگار و یک همکار رسانه‌ها در افغانستان کشته شده‌اند».

شایان ذکر است که افغانستان یکی از مرگ‌بارترین و ناامن‌ترین کشورهای جهان برای خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای است که کمیسیون مستقل حقوق‌بشر افغانستان اخیراً اعلام کرد، اگر حکومت این کشور به تأمین امنیت خبرنگاران توجه جدی نکند، ممکن برخی خبرنگاران کشور خود را ترک کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا