تکنالوژی

تحولی در بازی‌های کمپیوتری؛ اتصال مغز انسان به کمپیوتر

رئیس شرکت والو (Valve) اعلام کرده است که آن شرکت به منظور ایجاد تحولی در صنعت بازی و برای تغییر بنیادی در تجربه انسان، در حال کار بر روی روشی برای اتصال مغز انسان به کمپیوتر است.

گیب نیول در گفتگو با شبکه یک اخبار نیوزلند اظهار داشت که شرکت والو در حال کار بر روی یک  طرح زیربنایی علوم اعصاب OpenBCI است تا نرم‌افزار آزاد (اوپن سورس) رابط مغز-رایانه (BCI) را توسعه دهد. یکی از اهداف این طرح آن است که به افراد این امکان را بدهد که با یک «هِد سِت» به فرم واقعیت مجازی، خود را به تمام و کمال در بازی‌های ویدیویی غوطه‌ور کنند. در عین حال، آقای نیوول ادعا کرده است که ظرفیت نهایی این طرح تقریبا نامحدود است. 

او می‌گوید: «ما در حال کار بر روی یک پروژه نرم افزار آزاد هستیم که هرکسی بتواند به روش‌های مختلف، فناوری‌های ساخته شده در هد ست‌ها را با وضوح بالا [سیگنال مغزی] از رایانه دریافت کند.» به نظر می‌رسد که بسیاری از بحث‌های ما درباره طراحی محصولات، شبیه به مسایل علمی تخیلی باشد، از جمله توان ما برای خلق تجربیاتی در مغز افراد، تجربیاتی که توسط ساز و کار مغزِ از جنس گوشت ایجاد نشده‌اند، در واقع این تجربیات [با حواس‌مان] از حد ممکن بهتر خواهد بود.

این می‌تواند به معنای آن باشد که با ورود مستقیم به بخشی از مغز که مسئول واکنش‌های دیداری، شنیداری، و لامسه است، تجربه کاربر می‌تواند به مراتب عمیق‌تر از آن باشد که با گوش‌ها و چشم‌ها جذب و ادراک می‌شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا