معلومات

نخستین محموله واکسن کرونا ساخت هند به کابل رسید

 نخستین محموله واکسن کرونا ساخت هند روز «یک‌شنبه، ۱۹ دلو» به کابل رسید.

این محموله واکسن کرونا که شامل ۵۰۰ هزار دوز است و با آن ۲۵۰ هزار نفر واکسن خواهند شد، از سوی راگورا، کاردار سفارت هند در افغانستان به وزارت صحت عامه تحویل داده شد.

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه کمک هند را در راستای مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان موثر خواند.

مجروح گفت که قرار است در مرحله نخست کارمندان صحی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، واکسن شوند.

به گفته او، برای ۲۰ درصد جمعیت کشور واکسن کرونا تدارک شده است و قرار است برای ۴۰ درصد دیگر جمعیت کشور نیز واکسن کرونا از سوی شرکای صحی کمک شود.

سرپرست وزارت صحت عامه درباره چگونه‌گی نگهداری واکسین کرونا به مردم اطمینان داد و گفت که بهترین سیستم زنجیره سرد را برای نگهداری واکسن به سطح منطقه فراهم کرده است و هم‌زمان ظرفیت نگهداری پنج میلیون دوز واکسن در سردخانه‌های این وزارت در کابل وجود دارد.

به گفته او، قرار است یک سیستم آنلاین در وبسایت وزارت صحت عامه ایجاد شود که از طریق آن کارمندان صحی در ولایات می‌توانند نام خود را درج کنند و مطابق آن شامل برنامه واکسن شوند.

هم‌چنان راگورا، کاردار سفارت هند در کابل گفت که این محموله واکسن از سوی مردم هند به مردم افغانستان اهدا شده است و کمک‌های این کشور به افغانستان ادامه دارد.

از جانب دیگر، مجروح گفت که مصوونیت جان بیمار یکی از عمده‌ترین رسالت سکتور صحت است و وزارت صحت عامه افغانستان نخستین وزارتی به سطح منطقه است که بیش‌‎ترین دادخواهی را برای فراهم‌سازی واکسن کرونا انجام داده است.

سرپرست وزارت صحت عامه گفت: «ما از جمله نخستین کشورها بودیم که بهترین طرح را برای تطبیق واکسن کرونا بر اساس اولویت‌بندی افراد معروض به خطر و چگونه‌گی نگهداری و تطبیق آن با شرکای صحی بین‌الملی شریک کردیم که این طرح از سوی آنان مورد تقدیر قرار گرفت.»

براساس آمار رسمی تاکنون بیش از ۵۵ هزار نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از دو هزار تن دیگر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

دستگیر نظری، سخنگوی وزارت صحت عامه روز شنبه گفته بود که واکسن «کوویشلید» ساخت هند از سوی سازمان صحی جهان تأیید نشده است، اما انتظار می‌رود که در ظرف یک هفته تأیید و سپس تطبیق آن در

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا