افغانستان

وزیر سرحدات و قبایل خواهان پیگرد عدلی مولوی انصاری شد

محب‌الله صمیم، وزیر امور سرحدات و قبایل اظهارات اخیر مولوی مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد «گازرگاه» نور هرات را تلاش برای برهم‌زدن امنیت کشور خوانده، می‌گوید که دادستانی کل باید او را تحت پیگرد عدلی قرار دهد.

آقای صمیم که امروز «دوشنبه، ۴ حوت» در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که شخصا به دادستانی کل کشور عریضه داده است تا مولوی مجیب‌الرحمان انصاری را تحت پیگرد عدلی قرار دهد.

او صحبت‌های اخیر خطیب مسجد گازرگاه هرات در مورد حمایت از نظام و نیروهای امنیتی را سوءاستفاده از آزادی بیان و تلاش برای برهم‌زدن امنیت کشور خواند و تأکید کرد که این گونه اظهارات زندگی مأمورین دولت را با خطر روبه‌رو و زمینه را برای تجاوز به حقوق بشری و اسلامی مردم فراهم می‌کند.

وزیر امور سرحدات و قبایل همچنان گفت که مولوی مجیب‌الرحمان انصاری یک ملای افراطی و با سابقه‌ی افراطی‌گری است. به گفته‌ی او، بیشتر حرف‌های این خطیب مسجد، از «جاهای دیگر» به او دیکته شده و مأموریت یافته است که امنیت کشور را با تعبیرهای افراطی از دین، لطمه بزند.

آقای صمیم تأکید کرد که اظهارات مولوی مجیب‌الرحمان انصاری به‌معنای دشمنی با نظام، مردم، معارف و به‌ویژه دشمنی با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است.

مولوی انصاری سه روز پیش (جمعه، ۱ حوت) در خطبه‌ی نماز جمعه گفته است هر کس که از نظام حمایت کند، مرتکب گناه کبیره شده است. او همچنان گفته است که علمای دینی که نظام کنونی را تأیید می‌کنند، از جمله علمای یهود و نصارا اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا