افغانستانخبر برتر

کواکس ۱۶ میلیون دوز واکسن کرونا برای افغانستان تهیه می‌کند

وزارت صحت کشور اعلام کرده است که کواکس، نهاد هماهنگ‌کننده تهیه واکسن زیر نظر سازمان بهداشت جهانی قرار است شانزده میلیون دوز واکسن کرونا برای افغانستان تهیه ‌کند.

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت امروز «پنجشنبه ۲۳ دلو» در یک نشست خبری گفت که هزینه این ۱۶ میلیون دوز را اتحاد جهانی واکسن ( GAVI) می‌پردازد و این مقدار واکسن برای ۲۰ درصد از جمعیت این کشور در نظر گرفته شده است.

اتحاد جهانی واکسن ( GAVI)

آقای مجروح اضافه کرد که برای واکسناسیون شصت درصد جمعیت کشور (حدود ۲۰ تا ۲۲ میلیون نفر) که شامل برزگسالان می‌شود به ۳۲۰ میلیون دالر بودجه نیاز است که از این میان ۲۴۴ میلیون دالر آن به دست آمده است و تنها ۷۶ میلیون دالر دیگر هنوز فراهم نشده و تلاش برای به دست آوردن آن نیز جریان دارد.

افغانستان چند روز پیش ۵۰۰هزار دوز واکسن کرونا از هند نیز به دست آورد که برای تطبیق آن منتظر تایید سازمان بهداشت جهانی است.

آقای مجروح امروز گفت که قرار است از این واکسن‌ها نخست کارمندان بهداشتی، بعد نیروهای امنیتی و بعدتر خبرنگاران بهره مند شوند.

او افزود که کوواکس نیز شانزده میلیون دوز واکسن برای افغانستان تهیه می‌کند که در مرحله نخست ۱.۳ میلیون دوز آن به افغانستان خواهد رسید.

به گفته او، از این واکسن‌ها بعد از گروه‌های مشخص شده نخست، افراد مسن، شهروندان بیمار و آسیب‌پذیر، کارمندان ادارات دولتی و خصوصی که با مشتری مستقیما سرکار دارند، مهاجرین بازگشت کننده، بیجاشدگان داخلی و بعد کوچی ها مستفید خواهند شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا