افغانستان

۵۶۷ منبع آلوده‌کننده‌ی هوا در شهر کابل مسدود شده است

اداره‌ی ملی حفاظت محیط زیست می‌گوید که در نتیجه‌ی نظارت و تفتیش منابع آلوده‌کننده‌ی هوا در شهر کابل، ۵۶۷ اصناف به‌دلیل عدم تطبیق تعهد اصلاح سیستم‌های مواد سوختی مسدود شده است.

شاه‌زمان میوندی، رییس عمومی اداره‌ی ملی حفاظت محیط زیست که امروز «دوشنبه، ۲۷ دلو» در برنامه‌ی «حساب‌دهی دولت به ملت» صحبت می‌کرد، گفت که این تعداد اصناف در جریان سال مالی ۱۳۹۹، در نتیجه‌ی بررسی پنج‌هزار و ۹۴۶ منبع آلوده‌کننده‌ی هوا در ۲۲ ناحیه‌ی شهر کابل مسدود شده است.

آقای میوندی افزود که اصناف بررسی‌شده توسط اداره‌ی ملی حفاظت محیط زیست شامل بلندمنزل‌ها، شهرک‌ها، فابریکات صنعتی، نانوایی‌ها، داش‌های نان‌پزی، قنادی‌ها، کلینیک‌ها، شفاخانه‌ها، رستورانت‌ها، سالن‌های عروسی، حمام‌ها، سقابه‌ها و حوض‌های آب‌بازی می‌شود.

او همچنان گفت که از مجموع پنج‌هزار و ۹۴۶ اصناف بررسی‌شده، چهارهزار و ۸۰۸ اصناف و فعالیت‌های مختلف، سیستم مواد سوختی خود را اصلاح کرده‌اند و فعالیت ۵۷۰ اصناف دیگر آن تحت پیگرد قرار دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا